Gå til innhold

Anbefalte innlegg

DoD og CS er de to beste half-life mod'n som er ute nå(mest kjente)

De har begge fått masse priser ofr for best mod, men hvilken er best...

Jeg og noen venner har diskutert dette en stund og kommet fram til at i dod skjer det mer action og det er realistisk, men CS har fete våpen og kult game-play.

Lurte bare på om hva resten av folket her synes?

personlig mener jeg at DoD er mye bedre spill enn CS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-07 16:00, LarsC skrev:

Vidt forskjellige? Begge er populære mp HL-mods, som i hovedsak går ut på å ta livet av motparten.

Hva er den store forskjellen, egentlig?

At de begge er bygd på samme grafikkmotor betyr jo ikke at de har noe til felles. Det er jo bare et grunnlag for spillet.

I alle fps-spill skal en ta livet av motstandere, synes du det er naturlig å sammenligne Q3 og CS?

DoD er en mod som har et WW2-tema og som satser på realisme. CS har et anti-terror tema og kaster det meste av realisme over bord for gameplay.

Jeg kan ikke se noen særlige likheter.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-07 17:09, Macint0sh skrev:

At de begge er bygd på samme grafikkmotor betyr jo ikke at de har noe til felles. Det er jo bare et grunnlag for spillet.

Enig. Tok det med allikevel.

Quote:

I alle fps-spill skal en ta livet av motstandere, synes du det er naturlig å sammenligne Q3 og CS?

Nå er vel Creutzfeld Jacob egentlig ikke ute etter å sammenlikne dem, men lurer på hva folkene her synes om de to, hvilken er best.

Jeg kan glatt si at IMO er Q3 mye bedre enn CS.

Quote:

DoD er en mod som har et WW2-tema og som satser på realisme. CS har et anti-terror tema og kaster det meste av realisme over bord for gameplay.

Jeg kan ikke se noen særlige likheter.

Vel, vel. Deg om det.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-07 17:25, CAT-scan skrev:

Det er ikke helt en apples & oranges case her, ikke sant?

Noen har faktisk gjort akkurat det. Epler vs appelsiner :smile:

Quote:

Det er to moder til HL, og begge to har beholdt FPS genren intakt (i motsetning til andre moder). De er forskjellige, men det går fortsatt ann å sammenligne dem....

Enig med du, selv om jeg forstår Eriks innvendinger.

Før 3.0 var DoD mer eller mindre CTF, mens CS er vel grovt sett Last Man/Team Standing.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-07 17:48, Macint0sh skrev:

I så fall:

CS er i en helt annen klasse enn DoD, blir urettferdig å sammenligne DoD med et så fantastisk produkt som CS.

Ahh, her kommer man ut av skapet :smile:

Vel, hvis du bytter "CS" med "DoD" og vice versa i den setningen (seff kun en gang for hvert ord), har du min mening.

Lenke til kommentar

Å herregud for et fjortisforum! Vær så snill å ikke sammenligne ei mygg med en elefant da! Dette er to helt forskjellige spill og det går ikke an å si at de kan sammenlignes pga. at de begger bruker samme spillmotor. Quake og HL bruker samme spillmotor men kan IKKE sammenlignes! Macint0sh forklarte det hele meget bra.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-08 07:32, Corleone skrev:

Å herregud for et fjortisforum! Vær så snill å ikke sammenligne ei mygg med en elefant da! Dette er to helt forskjellige spill og det går ikke an å si at de kan sammenlignes pga. at de begger bruker samme spillmotor. Quake og HL bruker samme spillmotor men kan IKKE sammenlignes! Macint0sh forklarte det hele meget bra.

Du må lese nøyere. Kriteriet for sammenlikning er ikke at de bygger på samme spill, det er et likhetstrekk mellom dem.

Det meste kan sammenlignes, til og med mygg og elefanter, og Quake og HL.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...