enmannen Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Jeg har 2 harddisker på pc'n, la oss kalle den ene 'stordisk'(som er master) og den andre 'flyttbardisk' (slave). Jeg har partisjonert stordisk i 6 partisjoner(ntfs) og har win2k på primary partisjonen. Men bokstavrekkefølgen på enhetene blir slik: c: stordisk d: flyttbardisk e: cd-rom f: cd-brenner g: stordisk h: stordisk i: stordisk j: stordisk k: stordisk Jeg vil ikke at den flyttbare disken skal være D:!!, for da vil programmene som ligger på g: bli f: når jeg napper ut flyttbardisk. Hvorfor legger ikke flyttbardisk seg bakerst? Og hvorfor legger ikke cd-enhetene seg bakerst heller? Hvordan kan man forandre dette? Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Høyreklikk My computer, velg manage. Klikk på disk management. Høyreklikk på f.eks. CD-Rom'en, velg Change Drive Letter and path. Klikk Remove. Legg deretter til ny bokstav med "Add". Sjongler med alle disker og CD-Rom'er til du blir fornøyd. kelv [ Denne Melding var redigert av: KELViN på 2001-11-27 16:51 ] Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Quote: On 2001-11-27 16:45, enmannen skrev:Hvorfor legger ikke flyttbardisk seg bakerst? Og hvorfor legger ikke cd-enhetene seg bakerst heller? Når det gjelder HD'er, så blir alle primær-partisjoner gitt bokstav først. Tror også den teller CD/DVD-ROM'er under dette(?). Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 27. november 2001 Forfatter Del Skrevet 27. november 2001 Uansett.., det funka fint med Disk-management! Visste ikke om denne funksjonen i win2k.. Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå