Gå til innhold

Gratis Laptop, ipod Xbox osv...?

Gjest Slettet-XHLacM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-XHLacM

Hva i himmelens navn er -- Link fjernet av moderator -- Kan det stemme at disse tingene er gratis? Har gått inn på siden personen linket til og er velidg i tvil om jeg skal registrere meg.

Har dere noen meninger om dette?

:hmm: Det virker merkelig...

Edit: Noen skrivefeil.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette skal du absolutt holde deg unna. Dette er en ganske vanlig variant av pyramidespill, og er derfor forbudt å linke til her på forumet. Linken blir derfor slettet, og tråden stengt. Men som en rask informasjon skal jeg sitere meg selv fra tidligere slike tråder:

Dette har vi snakket om mange ganger:

Det virker ikke (bortsett fra for de som starter den og noen få heldige.) Det er enkel matematikk. Hvis varen du skal kjøpe koster 250 kroner og varen du skal få koster 5000, må det minst 20 nye kjøpere til for å betale din "gave". Pluss at antenneforsterkeren eller hva det er du kjøper koster noen kroner, og de som driver opplegget har utgifter og skal ha sin fortjeneste. Så si at det skal 30 stykker til for for hver gave. Så skal jo de ha sin gave, og det må 30 nye til for hver av dem. 30 x 30 = 900. Så må det 30 nye til for hver av de 900. Det baller raskt på seg:

1

30

900

27 000

810 000

24 300 000

729 000 000

Det vil si at for at sjette generasjonen skal få sin gave, så må hele Kinas befolkning kjøpe antenneforsterkere, og for at 7nde generasjon skal få må jordens befolkning 3-dobles. (Litt forenklet dette. Gavene betales gjerne en 4-5 generasjoner opp.)

Dette er ikke noe anderledes en en vanlig pyramide. De sprekker fortere enn en ballong i et barneselskap.

Når folk averterer dette på Finn er det garantert forsent å være en av de heldige første 900 som kanskje(!) får sin. Og da er det garantert 100 000 som venter men aldri får sin. De averterer ikke fordi det funket for dem, de averterer fordi det ikke har funket ennå og de må få flere til å kjøpe...

Stenges.

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...