Gå til innhold

Lime Plexiglass.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ARALDIT? :smile: To-komponent som limer villt!

Finnes hos Clas Ohlson osv. Koster ikke skjorta. Herdetiden kan godt vaere 90sek. opp til noen minutter. Meget kort herdetid gj0r uansett jobben forferdelig stressende!

[ Denne Melding var redigert av: mFaFa på 2002-08-07 19:59 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-07 19:55, mFaFa skrev:

ARALDIT?
:smile: To-komponent som limer villt!

Finnes hos Clas Ohlson osv. Koster ikke skjorta. Herdetiden kan godt vaere 90sek. opp til noen minutter. Meget kort herdetid gj0r uansett jobben forferdelig stressende!

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: mFaFa på 2002-08-07 19:59 ]</font>

Araldit er vel mere gult og tar vel seg ikke så bra ut på plexi. Det er ikke så mye limi den pakka da, men de limer veldig bra.

Lenke til kommentar

Quote:

Bøgge Bakken skrev (2002-08-07 20:55):

Araldit er vel mere gult og tar vel seg ikke så bra ut på plexi. Det er ikke så mye limi den pakka da, men de limer veldig bra.

Okei. Tenkte man limte plexi'en fra baksiden jeg. Limet skulle forhaapentligvis ikke tyte nedover :smile: Syns egentlig det var en god mengde lim i pakken med Araldit jeg kj0pte paa Claser'n! Men det krever kanskje en god del lim til plexiglasset hele veien rundt? Aralditen jeg har holdt paa med trodde jeg var mer eller mindre gjennomsiktig ogsaa. Men kanskje det blir noe helt annet naar jeg har herdet? :roll:

Lenke til kommentar

bruk superlim av den typen man finner hos autorekvisita butikker... (ARGH! fant ikke blad med url)

uansett, det er en liten plastflaske, mikroskopisk nesten:) det er så sterkt så du må ha det i kjøleskap ellers stivner det!

fremgangsmåte:

en dråpe på alle fingrene på hver hånd, vent 10 sekunder, klem sammen mot hverandre, og hold i 10 minutter...:smile:

så kan man se fram til et koselig opphold på legevakta :grin:

Lenke til kommentar

du klarer deg vel med vanlig epoxy, men sørger for å lime det langt ute, slik at du ikke ser limen, og bruker gummi/silikon/messing/kromlister?! ikke ser det ille ut heller :wink:

epoxy'en min er alt fra karamell til maursyregult :sad:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-08 14:02, sjanten skrev:

du klarer deg vel med vanlig epoxy, men sørger for å lime det langt ute, slik at du ikke ser limen, og bruker gummi/silikon/messing/kromlister?! ikke ser det ille ut heller :wink:

epoxy'en min er alt fra karamell til maursyregult :sad:

Har en gammel koffert som jeg bruker til mal. Desverre er listene på denne litt ripete. Får og få av den orginale plata (DEn som satt i ramma) måtte jeg borre opp de klossene som sitter i hvert hjørne (Vis du sjønner hva jeg mener). Noen som hvet hvor man får tak i slike?

Lenke til kommentar

hvis listene er ripete (krom eller noe?) så børster du dem slik at du får børsta metall :wink:

vet ikke hvor du finner sånne klosser, men fretex kunne være verdt et forsøk? rimelig sikker på hva du mener (klosser som er ute i hvert hjørne, avrundet, holder listene og plata på plass, "stativ" for at kofferten ikke skader sida når den ligger)

Lenke til kommentar

Fretex? ER ikke det butikken til frelsearmenen da? Selger vel bare klar der og somjeg sa tidligere så lever jeg ikke i noen stor by.

De listene har noen riller i lista vis jeg busser så hvet jeg ike hvordan det ser ut. Kan ganske bytte plass slik at de styggeste kommer ned mot gulet og de fineste kommer øverst på kofferten. skulle gjerne hatt gjennomsikdige henglser også. Bare for og få det skikkelig plexi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...