FpsStu Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Har en Chieftec 340w strøm f. Men når vet jeg at jeg trenger en ny forsyning? (skal ha vannkjøling) Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 vannkjøling trekker inne noe strøm fra PSUet. Eneste som krever strøm er pumpa og den stapper du rett inn i en 230V stikkontakt :smile: Lenke til kommentar
LiTe Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 WOOOOOPS Anders!!! Det er ikke alle pumper som går på 230 v. noen går også på 12v og er enklere og bruke.. 340w er "peaken" på spu'en. dvs at det er det den maksimalt kan belastes. det du må finne ut av er hvormye den kan belastes kontinuelig. dette er enklest og regne ut i amper. så tar du utgangspungt i hvor mange amper komponentene i pc'en trekker. en hdd trekker 6-700 ma (1000ma=1a) slå det i sammen, og når du nermer deg maks belastningen til psu'en er det på tide og bytte. så finn ut hvor mye systemet trekker, så kan du lett beregne om du trenger større. ved bruk av vankjøling anbefales minimum 350w for det trekkes mye strøm ved oppstart av pumpe®. enermax 350w har en peak på 17 amp, hvis jeg husker riktig, noe som burde være nokk til å drive et vannkjølingsannlegg. større er å foretrekke. håper dette hjelper Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Enig med han over... Men, du må ta hensyn til de forskjellige spenningene. Regne ut Ampere-forbruket på hver av spenningene. Og passe på at alle er innenfor det PSU'en din klarer. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Quote: Den 2002-08-07 15:51, Anders Leipsland skrev:vannkjøling trekker inne noe strøm fra PSUet. Eneste som krever strøm er pumpa og den stapper du rett inn i en 230V stikkontakt :smile: Helt enig. 12 volts pumper er utelukket for nesten alle. (de er dyre, vanskelig å få tak i, støyende, og strømkrevende) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå