_Ferrari_ Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Hallo! Tiden er nå kommet for at _Ferrari_ skal putte noe nytt inn i datamaskinen sin! Jeg skal sette inn en DVD-brenner. Og da lurer jeg selfølgelig på hvordan jeg skal "innstallere den." Jeg skjønner hvordan jeg skal fysisk sette den inn i maskina, og hvilke kabler jeg skal putte inn. Men hva må jeg gjøre for å få den til å virke? Mvh _Ferrari_ Lenke til kommentar
oycob Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 normalt ikke noe spesielt annet enn å legge inn brenner-software som støtter dvd-brenning med den brenneren du har kjøpt... nyere versjoner av nero fungerer som regel utmerket Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Okei, jeg har Nero 6 så då gar det greit? Men vil den dukke opp i Windows og slike ting uten at jeg trenger noe som helst? Trenger jeg bare skru den inn, sette i strøm og IDE kabel, også kan jeg bare bruke den? Det høres nesten for godt ut til å være sant.. Lenke til kommentar
Drinken Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Jepp. Pass på å sette jumper riktig så går det nok greit. Dr. Lenke til kommentar
Equilibrium Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 men, jeg har et spørsmål, hvor finner jeg jumper innstillene, og hva skal jeg sette det på? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Bak på brenneren/DVD-ROM'en, på siden av den brede IDE kontakten (motsatt side av strømkontakten) er det parvise sett med metallpinner og en liten plastikk bit som man flytter. Sett den på DVD-ROM'en slik: :I:|IDE kontakt|Strøm| (slave) Og den på DVD-Brenneren slik: ::I|IDE kontakt|Strøm| (Master) Står begge slik: ::I ::I eller slik: :I: :I: Blir det konflik og ting vil ikke virke som du merket Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Ja, det med jumpere vet jeg. Den skal være slave her. Den skal erstatte en CD-brenner. Stiller den på det samme som den. DVD-brenneren fungerer som spiller også den? Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 DVD-brenneren fungerer som spiller også den? Jepp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå