Gå til innhold

Norske Xbox 360-priser offentliggjort (X360)

Anbefalte innlegg

Spillene ser sikkert bedre ut, men konsollen ellers er ganske lik:

DVD-avspiller ikke noe HD-DVD her.

ethernet.

ingen digital lyd ut.

ikke dvi eller hdmi-ut for bilde(ikke engang vga).

stort sett det samme tillegsutstyret.

Både Xbox og Xbox 360 har digital lyd ut via optisk kabel.

Ser også for meg meget begrensede muligheter for å spille mediafiler fra andre maskiner på nettverket. Sikkert kun via en media center extension fra en Windows Media Center 2005 maskin.

Ettersom Xbox 360 tillater deg å streame mediefiler fra en PSP, eller musikk fra en hvilken som helst MP3-spiller i f.eks. bilspill, virker det som de har valgt en ganske åpen løsning for meg.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig kan du få kjøpt det som ekstrautstyr, poenget er at dette ikke bør være ekstrautstyr for en konsoll som er ment å vare i flere år frem i tid. Man skulle bare kunne plugge den rett i hjemmekinoen.

Xbox 360 virker mye mindre revolusjonerende enn hypen ms bygde opp, så veldig forut for sin tid er den i alle fall ikke. Mangelen på hd-dvd gjør at enkelte setter spørsmålstegn ved påstandene om ekte hd-gaming i det hele tatt er mulig.

Lenke til kommentar
Mangelen på hd-dvd gjør at enkelte setter spørsmålstegn ved påstandene om ekte hd-gaming i det hele tatt er mulig.

At det ikke støtter HD-DVD har da null og niks og si for HD-gaming. Selv den gamle Xboxen støtter jo 720p og 1080i på spill. Tror disse "enkelte" bør sette seg litt bedre inn i ting. Hva slags medier som er støttet har ingenting med hva slags oppløsning maskinen er i stand til å levere.

Lenke til kommentar
Tror disse "enkelte" bør sette seg litt bedre inn i ting. Hva slags medier som er støttet har ingenting med hva slags oppløsning maskinen er i stand til å levere.

:yes:

Godt sagt.

Og hvor mye plass trenger man egentlig til et spill? Et spill som Half-life 2 (som har brukbart høyoppløselige teksturer o.l siden det er beregnet på kunne spilles i høy oppløsning på PC) tar jo knapt nok et par GB på harddisken min. Med tanke på at en dual layer DVD faktisk har plass til opp mot 9GB (eller 5x den plassen HL2 for PC tar...) så burde det være plass i massevis.

Som jeg skrev i en annen tråd så mistenker jeg at de fleste som klager over at det ikke er HD-DVD som standard fra launch er skuffet for at de ikke får en 'gratis' HD-DVD-spiller på kjøpet når de kjøper en Xbox 360 som tross alt allerede er sterkt sponset (altså selges med tap) av MS.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
en dual layer DVD faktisk har plass til opp mot 9GB (eller 5x den plassen HL2 for PC tar...) så burde det være plass i massevis.

5X plassen som HL2 tar? Vetke om du har fått det med deg men HL2 kom faktisk på DVD-ROM til folka..

Men syns faen meg XboX prisene var STIVE.. De snakka jo om sånn rundt 2000-2500kr for en XboX men det steg TEMMELIG fort må jeg si... :dontgetit:

Lenke til kommentar
5X plassen som HL2 tar? Vetke om du har fått det med deg men HL2 kom faktisk på DVD-ROM til folka..

Ja det vet jeg godt for jeg har det på DVD selv :)

Men hadde du noe poeng med innlegget ditt bortsett fra å demonstrere at du ikke har skjønt at HL2 ikke er i nærheten av å fylle den kapasiteten en DVD har? At et spill er på DVD er ikke det samme som at det tar like stor plass som det en DVD har tilgjengelig.

HL2 bruker knapt nok halvparten av kapasiteten på ETT lag av en DVD. Xbox 360 kommer til å bruke begge lagene = 9GB.

Apropos stive priser så koster jo faktisk selv den dyreste Xbox 360-pakken med 'alt' man trenger av utstyr i første omgang mindre enn det en helt skrapet PS2 eller Xbox (altså uten noe som helst utstyr) kostet når de ble lansert.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Selvfølgelig kan du få kjøpt det som ekstrautstyr, poenget er at dette ikke bør være ekstrautstyr for en konsoll som er ment å vare i flere år frem i tid. Man skulle bare kunne plugge den rett i hjemmekinoen.

Det er ikke ekstrautstyr. Kabelen med digital lyd ut følger med maskinen (med mindre du kjøper Core System, men hvem vurderer egentlig det?).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...