Samurai99 Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Sitter med en HP pavilion 7855.. AMD Athlon 1,3 ghz , 512 mb minne, 32mb geforce skjermkort... Opplever at maskinen fryser noe vanvittig ofte når jeg streamer eller ser på lagrede videoer.. I tillegg fryser den dersom jeg surfer litt for fort... Har oppgradert alle drivere, men sliter fortsatt. Jeg mistenker grafikkortet mitt for å ikke tåle trafikken, men det kan vel også være noe med RAMen eller hovedkortet... Tenkte jeg skulle prøve med å bytte skjermkortet først.. Kan jeg installere et hvilket som helst AGP-kort i maskinen min? f.eks. et med 256 mb minne.. Eller er det å skyte langt over mål? Håper på tips.... Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 vel.... dette er nokså gammelt utstyr... etrelativt bra skjermkort vil ikke yte sit beste pga. av at CPU ike greier å holde følge.... kan hende du har AGP 4x standar AGP i dag er 8x, og så har jo pci-e 16x kommet.... jeg tror det vil lønne seg med nytt HK, ny RAM, og ny CPU... Brukt er ikke dette så dyrt.... GL Lenke til kommentar
Fidelio Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Hvis du ikke vil bruke noe særlig gryn er det vel i første omgang greit å skaffe seg et nytt skjermkort. Til den maskinen du har ville et brukt geforce4 Ti 4200-4800 være ok. Ingen vits med noe mer sprut enn det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå