Yamato47 Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Hei hei, Jeg skal kansje oppgradere pc-en til en kamerat. Han har nå en 400 mhz ett-eller-annet. Penger er en begrensing og pc-en blir stort sett brukt til surfing, kontor-applikasjoner og å se på divx. Jeg tror MSI MS-6378, ny prosessor og ny harddisk vil kunne dekke hans behov fint. Med å dumpe de gamle delene på qxl kan han få ei veldig rask kontormaskin for 1000-1500 kr. MSI MS-6378 har alt integrert og siden mannen allerede har 512 mb sdram liggende og slenge kan dette kortet være greiere enn fx et nv220-kort som vel er ddr-alternativet. Jeg lurer på om noen har erfaringer med dette hovedkortet, eller andre kort basert på kle133-chipsettet. Er det komplett umulig å spille noenting som helst med det integrerte grafikkortet? Er lydkvaliteten sånn noenlunde grei? Er kortet beridd med sedvanlige via-problemer, eller fungerer det bra? mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 jeg har ikke prøvd det, men jeg tror faktisk han vil få mer for pengene ved å selge ram'en også, og oppgradere til en nforce basert løsning. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 7. august 2002 Forfatter Del Skrevet 7. august 2002 Joda, det kan være, men det blir fort snakk om flere penger. Ingen som har prøvd dette kortet? ...hmm 22 lesere av tråden, kansje velge mer sexy overskrift neste gang. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Har ikke prøvd kortet, men mulig jeg bestiller det til en venn sin søster... Du kan lese mer i min egen tråd. Sexy overskrift er selvsagt en fordel, men bør jo inneholde det den handler om. Vurderer å endre min topic, for det var egentlig ikke "PC for mor", men "PC for student". Men det går jo nesten ut på det samme!? "PC for mor"... I denne posten kan du i hvert fall lese om NOEN som har/ eller har kjøpt dette kortet til noen... Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Jeg har bygd to pc'er med det hk'et. Funker helt utmerket. Det er fullt mulig å spille 3D-spill...vel og merke med noe begrenset grafikk. Helt greit kort for de som ikke stiller så store krav. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 7. august 2002 Forfatter Del Skrevet 7. august 2002 Takk for den, Havegg. Det var et innlegg der som påpekte at dette kortet ikke har agp-port. Det hadde jeg ikke tenkt over. Pokker, jeg kan da ikke anbefale hovedkort uten agp-port til en voksen mann! Enter nforce. mvh Are-Harald. [ Denne Melding var redigert av: arehb på 2002-08-08 08:32 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå