JBlack Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Ormehull-fantasier anyone? Grisegutten! Feil forum! Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Jeg vet jeg ikke burde... men Dersom det er Gud som har skapt universet, og livet på jord. Hvorfor i all verden skape milliarder av stjerner, tusenvis av galakser osv. osv. osv. og så kun lage litt på bare en enslige bitte liten planet... og that's it!?! Henger ikke på greip. Hvis det virkelig fantes en almektig skaper av universet, så ville jeg forventet at det myldret av sært liv i mange utrolig fasonger der ute. Du burde ikke Planeten vår er ikke liten den er stor. Og det myldrer av sært liv i utrolig mange fasonger her. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Når det er sagt så tror jeg ikke det finnes liv andre steder i universet før jeg ser det. Det har å gjøre med at jeg tror at universet og det liv som er der er skapt av Gud. Jeg vet jeg ikke burde... men Dersom det er Gud som har skapt universet, og livet på jord. Hvorfor i all verden skape milliarder av stjerner, tusenvis av galakser osv. osv. osv. og så kun lage litt på bare en enslige bitte liten planet... og that's it!?! Henger ikke på greip. Hvis det virkelig fantes en almektig skaper av universet, så ville jeg forventet at det myldret av sært liv i mange utrolig fasonger der ute. Kanskje det var planen hans, men så så han hvordan vi rotet det til og skrinla hele planen om å skape liv andre steder. Så i frykt av at vi finner han har han bosatt seg ytters i universet, som han samtidig sørger for utvider seg, slik at han kommer lenger og lenger unna oss. Han kan jo ikke kverke oss, det ville jo vært i strid med hans bud. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Han kan jo ikke kverke oss, det ville jo vært i strid med hans bud. Budene var nok myntet på menneskene og ikke Gud selv. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Ormehull-fantasier anyone? Grisegutten! Feil forum! :!: Jeg kan forsikre om at jeg ikke tenkte i de baner i det heeele tatt. fåreløpig klarer vi ikke å få mennesker til Mars. Så i så fall må vi vente lenge før vi får nærkonntakt med dem.Ja, men tid og sannsynlighet er ikke noe problem når vi spekulerer i en teoretisk situasjon som denne. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Dersom det er Gud som har skapt universet, og livet på jord. Hvorfor i all verden skape milliarder av stjerner, tusenvis av galakser osv. osv. osv. og så kun lage litt på bare en enslige bitte liten planet... og that's it!?! Siden Gud har evig liv så må han ha noe å gjøre på når dagene blir lange... Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Han kan jo ikke kverke oss, det ville jo vært i strid med hans bud. Budene var nok myntet på menneskene og ikke Gud selv. Blasfemi! Gud kan jo ikke bedrive dobbeltmoral! Men vent, han sendte jo englene sine avgårde (eller hva de nå var) til å drepe endel førstefødte, bl.a.... Men Gud skapte jo oss i sitt bilde, så det sier jo sitt. Jeg håper bare ikke romvesenene har haugevis med kjønn, er de heldig så har de bare ett. Da er det sikkert fred i deres verden. Og om de har noen religion, så har de forhåpentligvis bare en. Det ville vært så mange blant oss som ikke hadde taklet romvesen. Er bare til å lese om nabokranglene i lokalavisen det. Men kommer de og vil ta kontakt så er de nok forberedt. Så får vi bare håpe at de er vegeterianere Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Tenker på Babylon 5 S02E22, der Kosh viser seg uten drakt. Hva om "de fremmede" har programmert menneskesinnet til å se noe guddommelig? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Tenker på Babylon 5 S02E22, der Kosh viser seg uten drakt. Hva om "de fremmede" har programmert menneskesinnet til å se noe guddommelig? Eller de ugir seg selv(eller allerede har utgitt seg) for å være gud...? Har vel vært tema i en eller annen Star Trek episode. Off topic: Savner B5 Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Er sikker på at jeg har sett et gjenferd. Min subjektive mening som ikke kan bevises. Burn så mye dere vil... Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Jeg vet jeg ikke burde... men Dersom det er Gud som har skapt universet, og livet på jord. Hvorfor i all verden skape milliarder av stjerner, tusenvis av galakser osv. osv. osv. og så kun lage litt på bare en enslige bitte liten planet... og that's it!?! Henger ikke på greip. Hvis det virkelig fantes en almektig skaper av universet, så ville jeg forventet at det myldret av sært liv i mange utrolig fasonger der ute. Du burde ikke Planeten vår er ikke liten den er stor. Og det myldrer av sært liv i utrolig mange fasonger her. I forhold til den plassen som finnes der ute, så utgjør ikke vår planet særlig mye. Ja, det myldrer av liv her. Men finnes det noen grunn til å tro at dersom det fantes en allmektig Gud, så skulle han starte og stoppe med denne planeten. Er vi så gudommelig spesielle? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Når det er sagt så tror jeg ikke det finnes liv andre steder i universet før jeg ser det. Det har å gjøre med at jeg tror at universet og det liv som er der er skapt av Gud. Jeg vet jeg ikke burde... men Dersom det er Gud som har skapt universet, og livet på jord. Hvorfor i all verden skape milliarder av stjerner, tusenvis av galakser osv. osv. osv. og så kun lage litt på bare en enslige bitte liten planet... og that's it!?! Henger ikke på greip. Hvis det virkelig fantes en almektig skaper av universet, så ville jeg forventet at det myldret av sært liv i mange utrolig fasonger der ute. Kanskje det var planen hans, men så så han hvordan vi rotet det til og skrinla hele planen om å skape liv andre steder. Så i frykt av at vi finner han har han bosatt seg ytters i universet, som han samtidig sørger for utvider seg, slik at han kommer lenger og lenger unna oss. Han kan jo ikke kverke oss, det ville jo vært i strid med hans bud. En kjapp liten reboot. Earth MK II. Who cares. Våre sjeler lever evig og er uavhengig av den materielle verden alikevel. Det som skjer her har minimal betydning i den store sammenhengen. Osv. osv. yadayadayada. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Men finnes det noen grunn til å tro at dersom det fantes en allmektig Gud, så skulle han starte og stoppe med denne planeten. Er vi så gudommelig spesielle? Han har ikke stoppet her, universet utvider seg hele tiden så det så... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå