genstian Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 hvordan kan jeg gjøre slik at når når noen skriver [email protected] til mitt domene så får dem generert et dsa? vil ha det slikk at du må ha et dsa fra før av når du logger inn. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Mulig det er bare meg som ikke er helt med her, men hva mener du med dsa? Vil du kun tillate public-key autentisering mot serveren? (Det være seg enten DSA eller RSA) Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) For at maskinene skal kunne kommunisere så må klienten få dsa fra serveren. Hvorfor vil du egentlig nekte klientene dette? Det er mulig jeg misforstår litt her, kunne du formulere deg litt bedre Hvis du vil bruke nøkkler: http://www.arches.uga.edu/~pkeck/ssh/ http://www.sshkeychain.org/mirrors/SSH-with-Keys-HOWTO/ Endret 17. august 2005 av olear Lenke til kommentar
genstian Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 er vel litt på gjoret selv jeg vil at du må ha en dsa private key generert fra før av og som er akseptert i .ssh/authorized_keys. slik at ingenkan skrive $ssh [email protected] og skrive inn passordet til brukeren. den som skal logge på MÅ ha en private key som er akseptert i .ssh/authorized_keys. skjønte noen? Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Jepp, se en av linkene over Lenke til kommentar
genstian Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Jepp, se en av linkene over takker, begynte og skrive før du redigerte Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Du må også redigere sshd_config slik at den bare godtar pubkeys. PubkeyAuthentication yes AuthorizedKeysFile .ssh/authorized_keys PasswordAuthentication no Endret 17. august 2005 av olear Lenke til kommentar
genstian Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 takker, nå gjør den akkurat slik jeg vil Lenke til kommentar
genstian Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 når jeg prøver putty i windows så skur programmet seg av etter jeg har skrevet bruker navnet og trykt [Enter] Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Har du valgt rett nøkkel da? (har ikke mye erfaring med PuTTY) Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 når jeg prøver putty i windows så skur programmet seg av etter jeg har skrevet bruker navnet og trykt [Enter] Du har lastet ned en "stable" versjon av putty? Putty bruker et eget nøkkelformat så hvis du har en nøkkel i f.eks. OpenSSH format på serveren må den først konverteres med puttyGen. Alternativet er vel å generere et nøkkelpar med puttyGen og så laste det opp til serveren, men det har jeg aldri forsøkt. Jeg bruker mye putty selv, men da alltid sammen med pageant. Sistnevnte er en slags ssh-agent for windows. Jeg har i hvert fall laget meg en snarvei til pageant som laster inn de private nøklene jeg bruker og spør meg én gang om passord. Pageant blir så kjørende i bakgrunnen og nå er det bare å fyre opp haugevis av putty-sesjoner og man blir aldri spurt om hverken brukernavn eller passord mot de serverne man har gyldige nøkler for. Putty har forresten glimrende dokumentasjon. Sjekk både hjelpefil og FAQ. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 når jeg prøver putty i windows så skur programmet seg av etter jeg har skrevet bruker navnet og trykt [Enter] Var det ikke det han ville da? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 når jeg prøver putty i windows så skur programmet seg av etter jeg har skrevet bruker navnet og trykt [Enter] Var det ikke det han ville da? nei, skal prøve og konvertere keyen. må både pubic og private være putty format? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå