Variabel Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307191&cks=PRL Jeg har en stasjonær PC med 512 MB RAM og AMD brikke med 1.2 Ghz. Skjermkortet er GeForce4 Ti4200 og er utgått for meg... Hvor mye bedre blir PCen til spill om jeg kjøper dette GeForce 6200 kortet? DxDiagen fra den stasjonære PCen finner du her. Eller burde jeg legge inn 2-300 kroner mer i skjermkortet og få dobbelt så mye MB i det? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309286&cks=PRL Jeg lurer altså på om det gjør dataen mye bedre? Eller om jeg trenger mer ram eller prosessor ytelse i tillegg? Endret 17. august 2005 av Variabel Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Se heller på 6600 kortet..hmm..Du burde skifte emnefelt før moderatoren ser deg (dårlig beskrevet emne) Endret 17. august 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
Variabel Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Ok, har endra på topicen og emnetittelen. 6600 kortet sier du? Hmm, det har mindre MB men koster litt dyrere. Forklar. Husk at jeg også spør om: Jeg lurer altså på om det gjør dataen mye bedre? Eller om jeg trenger mer ram eller prosessor ytelse i tillegg? Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 MB spiller liten rolle på low end kort. Hvis du kjøper deg ett kraftig skjermkort vil prosessoren din bli flaskehals. hmm..Om skjermkortet gjør maskinen bedre?Du før hvertfall bedre spillytelse. 6200 er vel ikke noe spesielt egnet til spill. 6600 er en nedskalert versjon av 6600GT som er ett forholdsvis bra kort til dagens spill. Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 ASUS 6800LE +Softmod= har det selv og er storfornøyd Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) ASUS 6800LE x+Softmod= x x x x x har det selv og er storfornøyd Joda, men systemet følger ikke skjermkortet, så da er det bortkastede penger for trådstarters del.. Edit: Skal du bruke maskinen til nyere spill, anbefaler jeg en systemoppgradering også.. Endret 17. august 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
Variabel Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Systemoppgradering? Du tenker på? Skal bruke PCen til nyere spill ja. Men har inget behov for å kjøre alt på High. Men sånn at det er greit nok i hvert fall. (Nå lagger jo Guild Wars og City of Heroes litt for mye). Det er kanskje lurt og oppgradere RAMen også? Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Skal du bruke maskinen til nyere spill øker du FPS ved å ha ett kraftigere system som faktisk kan holde følge..Skal du ikke det, kjøp 6600 eller noe.. Lenke til kommentar
Variabel Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Okei. Da blir det nok 6600 (hvilket, forresten? Er fler. ^^). Dette vil kanskje gjøre så dataen kjører spill bedre.(?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå