Gå til innhold

Ingeniørkunstens mesterverk: din favoritt..

Anbefalte innlegg

De bildene hvor det står oljeplattformer på land, det er for å sammenligne med andre ting ? så vi kan se hvor dypt de faktisk går, eller er jeg bare dum ? men om jeg ikker så dum så er det imponerende ja.

Den blir jo bygget på land og så senket ned.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De bildene hvor det står oljeplattformer på land, det er for å sammenligne med andre ting ? så vi kan se hvor dypt de faktisk går, eller er jeg bare dum ? men om jeg ikker så dum så er det imponerende ja.

De bildene på den lineken var å sammenligne, de ble bygd verken ved Twin Towers, eller Eiffeltårnet...

Lenke til kommentar

De bildene på den lineken var å sammenligne, de ble bygd verken ved Twin Towers, eller Eiffeltårnet...

Ja selvfølgelig, så ikke de nederste bildene :confused:

Lenke til kommentar
http://www.beinliniss.homestead.com/Troll.html

HER har du ingeniørkunst!

faren min var med å bygget den :cool:

Jepp faren min også hehe..

Det er sammenligning med andre byggverk ja..

Troll blir sjeldent nevnt og tror ikke folk tenker så stort om platformer..

Menn troll var virkelig et spennende og tøft prosjekt som bør nevnes når andre store konstruksjoner blir nevnt..

Går forresten et veldig bra program om det på discovery channel som jeg anbefaller alle og se!

Lenke til kommentar
Noen flere som ser at stylen på denna S4er helt rå. Ulv i fåreklær, men samtidig klarer man å se at det er en ulv på luftinntakene og speilene!

Og dette mener du at, gjennom tusener av år, er toppen av menneskelige ingeniørbragder? :ermm::roll:

Lenke til kommentar
Jeg syns den skyskraperen som har en "twisting" look er veldig vakkert. Husker ikke hva bygningen het så vanskelig å søke. Men har sett den av og til på Discovery.

vet du vilket land den ligger i? Det er ganske mange av dem ville jeg tro blant annet den ved Øresundbroa som heter The Turning Torso

Lenke til kommentar
Jeg syns den skyskraperen som har en "twisting" look er veldig vakkert. Husker ikke hva bygningen het så vanskelig å søke. Men har sett den av og til på Discovery.

vet du vilket land den ligger i? Det er ganske mange av dem ville jeg tro blant annet den ved Øresundbroa som heter The Turning Torso

Det er nok den han mener, og jeg tror ikke det er flere enn den.

Lenke til kommentar
- Trollplattformen

- Biblioteket i Alexandria (kanskje mer et arkitektonisk mesterverk?)

- ISS-stasjonen

- ENIAC og EDSAC

for å nevne noen.

Selv mener jeg at MIR var en større bragd enn ISS... nå for tiden er ikke romforskning så mye "i skuddet". Den kalde krigen er over og alle samarbeider.

Den gang lå russerne lysår foran USA når det gjalt romstasjoner, og den ble drevet langt utover det den var designet for å gjøre.

Lenke til kommentar
- Biblioteket i Alexandria (kanskje mer et arkitektonisk mesterverk?)

Det nye eller det gamle ? :p

Jeg syntes det var kulest i det gamle jeg. Men det nye er vel bedre arkitektonisk som du kaller det. Så du mener sikkert det, og derfor ble dette et menigsløst innlegg uten noen nytte for verden, takk.

Endret av Lord-Myrrah
Lenke til kommentar
Den kalde krigen er over og alle samarbeider.

Det er derfor jeg ser på det som en bragd. :)

Det nye eller det gamle ?

Har dessverre ikke sett det gamle med mine egne øyne så det kan jeg ikke uttale meg om. Men, det er ikke tvil at det var imponerende med tanke på hvor mange ruller papyrus som var lagret der.

Det nye er rett og slett nydelig. Heia Snøhetta!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...