int20h Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Sony har annonsert to nye DVD-brennere med støtte for 8x brenning i doble lag. Den ene av de to modellene er av den eksterne typen. Les mer Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Når blir plater med doble lag billige? Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Håper denne blir like bra som de gamle Sony'ene, de har mista litt annerkjennelse med disse rebadga Lite-On'ene. Men uansett, 4x DVD-R DL er ikke akkurat raskt, gamle Pioneer 109 klarer 6x, og den nye Pioneer DVR-110D klarer 8x på både +R DL og -R DL, på RW samme som Sony'n (8x +RW, begynner å bli kult da). Kanskje jeg får 110'ern min idag, da blir det julaften. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Begynner DVD-brennerene å møte veggen hva spesifikasjoner angår? Det er vel ikke så mange brennehastigheter igjen å forbedre, så hva blir det neste "nye" for DVD-brennere? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Når blir plater med doble lag billige? lurer også på dette, det er den viktigste årsaken til at jeg ikke har byttet ut NEC 1300Aen enda. Ikke noe poeng i å skifte ut en grei brenner for å få dual-layer så lenge platene koster like mye som de gjør i dag... dvs jeg kunne godt tenkt meg 16x DVD+/-R og 8x RW brenning, så det er mulig jeg vil vurdere denne eller en liknende... og da er det forsåvidt greit at den er så rask som mulig på DL brenning også. Kan en av årsakene være at plateprodusentene heller vil satse på blue-ray eller DVD-HD? Lenke til kommentar
balleklorin Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Dual layer blir billige når nok folk kjøper dem slik at produsentene lager flere av dem, så det er bare sette igang og sponse industrien i starten Lenke til kommentar
kindings Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Dual layer blir billige når nok folk kjøper dem slik at produsentene lager flere av dem, så det er bare sette igang og sponse industrien i starten tror jeg overlater det til andre Føler jeg har vært med å sponse nok "standarder" igang etterhvert, så nå er det noen andres tur. Må vel si at jeg også venter litt på blue-ray evnt DVD-HD, 8 GB er egentlig for liten oppgradering fra 4,7 til at jeg gidder... edit: HD-DVD er det vel det heter Endret 17. august 2005 av kindings Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Når blir plater med doble lag billige? Kan en av årsakene være at plateprodusentene heller vil satse på blue-ray eller DVD-HD? Jeg tipper årsaken er melking. Prisene kommer neppe til å bli lave før blueray og HD-DVD overtar som melkeku. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Dette var ikke akkurat noe revolusjonerende.. de fleste som ville ha disse spesifikasjonene har vel kjøpt liknende brennere for 400kr allerede... Eneste mer jeg venter på før BD/HD-DVD er -RW støte på dual layer. Lenke til kommentar
Psh Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Ryktene går om at dette er en rebadget BenQ 1640. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Mad_arab: Jeg glemte å si det i sted, men jeg stusset også på prisen: Veiledende priser er henholdsvis 100 og 150 amerikanske dollar. Altså rundt 650kr + moms ++ = ca 900kr for den interne modellen og rundt 1400kr for den eksterne. Dette priser seg laaaangt ut for min del. (Jeg har andre og langt mer spennede ting å bruke differansen på 500kr på) Lenke til kommentar
wotg Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Fortsatt ikke sata? Jeg har sagt det tidligere og sier det igjen: Samme hvor bra et nytt produkt virker kommer jeg ikke til å kjøpe det før det kommer i en sata utgave. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Fortsatt ikke sata?Jeg har sagt det tidligere og sier det igjen: Samme hvor bra et nytt produkt virker kommer jeg ikke til å kjøpe det før det kommer i en sata utgave. Helt enig. IDE kablene kan brenne. Hvertfall hos meg, fra nå er det Sata som teller! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå