Gå til innhold

Hvorfor fikk jeg ikke se The Island gratis?

Togo

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal produsentene bak Mythbusters betale masse penger for at Coca-Cola skal få være avbildet i noen minutter? Ja, de må betale penger da de ikke gjør noe særlig positivt med Cola. Så, hvis vi vet at det allerede er Coca-Cola, hvorfor skal vi da kreve at de fjerner sladden?

Hvis det er tilfellet er det jo en vesentlig forskjell. Hvis Mythbusters må betale i det ene tilfellet, mens filmen mottar penger, så kan de ikke sammenlignes. Hvis det faktisk KOSTER noe å ha Coca-Cola på showet skjønner jeg selvfølgelig at det ikke er noe vits i å betale, men å øke realismen ved å ha Coca-Cola i stedet for "Cola X" i en film, når det faktisk ikke koster noe, ser jeg ikke problemet med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette trenger nødvendigvis ikke være tilfellet. Bare se på andre program, Punk'd (ser ikke på dette programmet til vanlig, bare et eksempel) ser vi jo at de har blurret ut genser-logoen. Dette kan være fordi at den personen har en annen sponsor, men igjen, er mest sannsynlig fordi at programmet ikke har lov til å bruke varemerket avbildet i serien.

Endret av HeavenHell
Lenke til kommentar

Noen her snakker om at "snikreklame" fører til "økt realisme". Kanskje gjør den det men det blir på samme måte som feks. en detaljert skildring av hovedpersonens dobesøk og andre trivielle gjøremål. Det ville helt klart økt realismen men dette er jo en realisme vi klarer oss veldig godt uten, i likhet med snikreklamen.

Slik reklame er helt klart en veldig uting. Har man først betalt for et produkt så bør man kunne forvente å slippe å betale enda engang i form av reklame. Dersom prisen på produktet går ned/bort som følge av reklamen er det selvfølgelig helt greit, men nå viser det seg jo at det sjelden er slik.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte "The Truman Show" etter jeg hadde sett The Island.

Verst syns jeg Xbox logoen inne i lagringsbygget (husker ikke hva de kalte det) var, noe så usaklig som å ha xbox logo der inne?! Ingen av "produktene" har vel peiling på hva Xbox eller Microsoft er, skikkelig unaturlig, gir ingen mening å ha reklame der inne.

Fokuseringen på flaska, som jeg ikke helt klarte å se hva var, når de besøkte Tom var også kjip.

EDIT:

Beklager den vanvittig dårlige formuleringa mi, skreiv det i all hast... Flaut...

Endret av CerveZa_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Tarantino lager sine egne "merker" i filmene sine. F.eks. røykemerket i Pulp Fiction.

Red Apple. Så har han egne radiospots for tullerestauranter også.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte "The Truman Show" etter jeg hadde sett The Island.

Verst syns jeg Xbox logoen inne i lagringsbygget (husker ikke hva de kalte det) var, noe så usaklig som å ha xbox logo der inne?! Ingen av "produktene" har vel peiling på hva Xbox eller Microsoft er, skikkelig unaturlig, gir ingen mening å ha reklame der inne.

Fokuseringen på flaska, som jeg ikke helt klarte å se hva var, når de besøkte Tom var også kjip.

Ja, herregud! Hvordan kunne jeg glemme den! Den scenen ga jo meg det største latterkicket på lenge.

Sjansen for at det finnes Xbox i 2019 er jo tilnærmet lik 0 uansett, noe som fører til at det blir MINDRE realistisk (til alle dere "reklamer gir realisme" folk).

Og Vice har et godt poeng.

Lenke til kommentar
Det er Michael Bay, folkens! Ha litt verdighet og se filmer med bakmenn som faktisk har skrupler.

Edit: Ok, meningsløst innlegg.

Produktplassering er helt ok, så lenge det ikke går utover filmen. Har enda ikke sett The Island, men Apple var flinke til å dra Blade Trinity enda lenger ned i dass.

Som Steven Spielberg, jeg vil nesten si at det er to eller 3 ganger så mye i hans Minority Report. ;)

Men Produktplassering er kommet for å bli desverre, det var vel Bond filmene som nesten startet dette. Husker at det var innslag på et eller annet program på nrk når enten The Living Daylights eller Licence to Kill ble sluppet. Stort oppslag om hvor mye tror det var Malboro hadde betalt for å vise røykpakken sin i 10 sekunder eller noe sånn.

Det er også en måte for filmselskapene å spare på kronene, filmen blir sponset. Større budsjett, mer moro (stemmer ikke hver gang, men). Og vil ikke si at The Island er den med mest reklame til nå, der leder Minority Report med god margin. Det gjør ikke filmen noe dårligere for det.

Men en ting er sikkert når Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest kommer til året så slipper vi å se reklame fra Mac, cola, audi osv. :D

Lenke til kommentar

Dersom reklame i filmane er det som må til for å betale den ser eg heller at dei bruker ein litt billigare skodespelar eller dropper ein scene og. At produkter og butikker er med i filmen er forsåvidt greit, men når det blir så forbanna idiotisk som den Xbox-reklamen i The Island og iPod-reklamen i Blade Trinity er det ikkje greit.

Lenke til kommentar

Økt realisme, tjai, ikke når det gjøres så åpenlyst. Det blir så unaturlig når det fokuseres og kameraet hviler i sekunder på en logo.

Har ikke reagert særlig på merkevarer i andre filmer, har sanset dem, men ikke reagert på samme måte som i The Island, der det bevisst fokuseres på logoer. For meg ødelegger de øyeblikkene mye av filmopplevelsen.

Men jeg mener ikke at alle merkevarer i filmer skal være fiktive, men det må være naturlig

Lenke til kommentar

Jeg har enda ikke sett The Island, men hvis det er mindre enn det er i Minority Report så tror jeg ikke jeg bryr meg. Det som var så genialt med MR var at reklamen var så pågående for de som gikk rundt, de får hele tiden spesiallagde beskjeder osv. Det ga meg et skikkelig 1984, creepy-vibe, og for å være ærlig, så fikk jeg mindre lyst på produktene som ble reklamert.

Lenke til kommentar

produktplassering er ok så lenge publikum ikke tenker "jeeze, kan de gjøre det mer åpenlyst?" - får de den reaksjonen så har de egentlig slått seg selv ut på sidelinjen og man får reaksjoner som vist i denne tråden.

Subtilitiet er stikkordet. Ha gjerne med produkter fra div. merkevarer, men gjør det subtilt, slik at man registerer at person X drikker coca cola, men ikke tenker videre på det.

Heselige eksempler som skoa til will smith i I robot, Ipod/powerbook reklamen i Blade trinity og tydeligvis også the island blir for teit.

BTw, det med at mythbusters fjerner logo på alt de bruker, kan det ha noe med at de ikke vil reklamere for ting de ikke får betalt for? i.e. at hvis et firma vil ha fjerna sladden over logoen, så må de pokker betale dem en slant også?

Lenke til kommentar
Jeg har heller ikke sett The Island, men jeg venter til den kommer ut på DvD gidder ikke bruke penger på kino viss ikke det er en STORFILM alla Ringenes herre elle noe i den duren :p

Reiser SKJELDENT på kino

Så du bruker heller 100 kroner på DVDen til ein film du tvilsomt kjem til å sjå meir enn ein gang enn 70 på å sjå den på kino?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg har heller ikke sett The Island, men jeg venter til den kommer ut på DvD gidder ikke bruke penger på  kino viss ikke det er en STORFILM alla Ringenes herre elle noe i den duren :p

Reiser SKJELDENT på kino

Så du bruker heller 100 kroner på DVDen til ein film du tvilsomt kjem til å sjå meir enn ein gang enn 70 på å sjå den på kino?

Leie? Eller kanskje han er en samler, som mange av oss andre. Jeg kjøper den definitivt, selv om jeg ga den 3/6.

Lenke til kommentar

Får jo nesten følelsen av at folk blir så distrahert av denne reklamen at dei ikkje får med seg handlinga i filmen. Dersom filmen er bra, bør desse tinga vere gløymt 2 sekund etter at ein har sett dei. Sitte ein å tenker på det gjennom filmen, bør ein stikke å leige en anna film...

(for å sette det litt på spissen)

Lenke til kommentar

Når en er inne på penger her nå, så syns eg absolut det var vert de 75 kr eg betalte for å se filmen, hadde ingen verdens forventninger til filmen noe pga. all dårlig omtaken den har fått, men kom ut av salen med god samvittighet :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...