AVF_Kokken Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 I ny og ne bruker vi floppy til å kopiere gamle prosjekter inn på PC'ene våres. Gamle floppy kan være fæle å lese fra, en får ofte feilmelding fra Explorer som ikke klarer å lese fil(er) fra lefsa. Da åpner jeg bare et 'DOS'-vindu og kjører gode gamle 'copy a: d:'. Alle filer kommer (som oftest) over uten problemer. Noen som har en forklaring ? Er 'DOS' mer grundig eller er den mindre kresen ? Er det bare en egenskap i NT4.0 eller er har andre nyere Windows samme egenskap ? Lenke til kommentar
Neme Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Jeg har også denne erfaringen, men jeg har også merket at Windows nekter å lese DLL filer som er kopiert rett over på floppy disketter. Men nå jeg zip'er ned en masse .dll filer (trengte drivere til ethernet engang) og kopierte dem over til floppy med DOS, gikk det helt fint. Jeg måtte jo hente dem med DOS på den andre PC'en, men det var jo intet problem Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Har også lagt merke til at for å kopiere større mengder filer og hele katalogstrukturer så er DOS-vinduet mye raskere enn explorer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå