Gå til innhold

Erfaring med å kjøpe peltier fra eBay?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke noe erfaring med å kjøpe peltier elementer på ebay men med å kjøpe andre ting fra ebay. Betaling er generelt best med paypal på ebay, da kan du overføre penger fra en bankkonto i Norge til en annen og etter noen dager har du dette i dollar eller en annen valute på ebay. Jeg skal ikke si at paypal er helt sikkert, det er ikke noen bank så det er viss risiko for at pengene bare forsvinner. Den er ikke stor men det kan skje. Hvis han ikke bruker paypal så blir det vanskeligere å betale og jeg kjøper ikke fra folk som ikke bruker paypal fordi det er mye mer tungvindt. Ellers er det jo å hvis mulig prøve å unngå 200 kroners grensa for ungå moms. Det er på verdien slik at hvis portoen gjør det totalt over 200 kr sørg for han har spesifisert portoen, eller skrive lavere verdi hvis du vil det.

Lenke til kommentar

Er du sikker på at en må ha Visa for å registrere seg på ebay. Jeg mener å huske at jeg ikke brukte fordi jeg av en eller annen grunn skaffet meg en konto nr 2 der. Ikke det at jeg har brukt den til noe som helst. Dette kan jo ha blitt forandret siden jeg fikk den. Den eneste løsningen hvis du må ha det er å låne kort av noen som har det, eller vente til du er gammel nok.

Lenke til kommentar

Det stod at for at de skulle være sikker på identiteten på personen som registrerte seg ville de ha kortnr. kontrollnr. osv.. De skulle ikke bruke det til noe som helst, bare hvite hvem som registrerte seg. jeg som ikke er 18 enda har da bare et slikt Visa Elecron, men tror ikke det funker på slikt.

 

Derimot så sendte jeg en mail til thermalenterprises, og jeg kunne kjøpe det jeg ville direkte av dem, så da ordner det seg.

 

Når du snakker om dennne paypal ordningen, så sier du at pengene kan bare forsvinne? Stor sjans for at det skjer? Har det hendt deg noen gang, noen du kjenner? I mailen jeg fikk av dem sa de at jeg kunne velge mellom å betale med westernunion eller paypal. Hva går westernunion ut på?

 

Ble mange sp.mål dette, men håper på svar :)

Lenke til kommentar
Når du snakker om dennne paypal ordningen, så sier du at pengene kan bare forsvinne? Stor sjans for at det skjer? Har det hendt deg noen gang, noen du kjenner? I mailen jeg fikk av dem sa de at jeg kunne velge mellom å betale med westernunion eller paypal. Hva går westernunion ut på?

Muligheten er der, men stor er den ikke. Jeg aner ikke hvor mange som bruker paypal men det har nok vært utrolig få egetlig. Samtidig er det like surt for en brukker at pengen en betaler for noe forsvinner og ikke kommer til selger. Hva westernunion er vet jeg ikke men jeg vil tippe at da må du kanskje gå i en bank og på en eller annen måte overføre pengene hvis det da er noe norske banker kan tilby. Hvis de gjør det ville jeg mistenke at de kunne ta solid gebyr for det, men det må du undersøke selv. Jeg er ihverfall sikker på paypal er såpass mye raskere og enklere at jeg vil anbefale det. Et problem der er at så vidt jeg husker må en der bruke visa kort for å registrere seg

Lenke til kommentar

Jeg skal ha et 320W på cpu og 110W på gpu. Tror ikke det blir noe problem for vannkjølinga å ta unna varmen! Mulig jeg setter inn en ekstra radiator for å få ned vanntempen litt :)

 

Tenkte og på et 170W på gpu, men tror det vil være overkill. Og det blir mye hardere for psu.. Med det oppsettet jeg har så kommer psu til å bli overbelastet med 2A på 12V-railen med disse to peltene. De yter 36A, og PSU (bzerk) er oppgitt til 34A. Så jeg kan ikke ta noe større på gpu.

Lenke til kommentar

Tenkte også litt i samme baner, men tar å bestiller de utvalgte peltierene. Priser var det billigste som var også er det fra samme kar, thermalenterprises, som har en drøss med positive kommentarer.

Hvor har du tenkt å bestille neopren og dielektrisk fett ?

Ser de har både på Microplex og Netconnection, men hadde vært greit om det fantes alternativer, Biltema, rørlegger-forretninger osv osv...

Lenke til kommentar
Det holder vel med et vanlig minibankkort på paypal. Det gjorde i hvertfall det når jeg registrerte for mange år siden. Vanlige bankkort er jo som regel visa debiteringskort.

*off topic* Jeg har begynt å tvile på om Paypal sikkert nok, for her om dagen fikk jeg en mail in på hotmailkontoen som visstnok var fra Paypal, der de ba om kontonr. og passord etc. etc. Fordi det hadde vært noen "mistenkelige bevegelser" på min paypalkonto den siste tiden, eller noe sånt, og hvis jeg ikke registrerte på nytt ville kontoen bli stengt. Det er bare det at jeg aldri hadde registrert noen konto på den e-mail adressen min! Prøvde å logge på med hotmail kontoen, men den eksisterte ikke i deres register. Så man bør være en smule skeptisk..

Lenke til kommentar
Det holder vel med et vanlig minibankkort på paypal. Det gjorde i hvertfall det når jeg registrerte for mange år siden. Vanlige bankkort er jo som regel visa debiteringskort.

*off topic* Jeg har begynt å tvile på om Paypal sikkert nok, for her om dagen fikk jeg en mail in på hotmailkontoen som visstnok var fra Paypal, der de ba om kontonr. og passord etc. etc. Fordi det hadde vært noen "mistenkelige bevegelser" på min paypalkonto den siste tiden, eller noe sånt, og hvis jeg ikke registrerte på nytt ville kontoen bli stengt. Det er bare det at jeg aldri hadde registrert noen konto på den e-mail adressen min! Prøvde å logge på med hotmail kontoen, men den eksisterte ikke i deres register. Så man bør være en smule skeptisk..

Helt sikkert spammere. Paypal er derimot seriøse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...