Gå til innhold

nytt skjermkort, men hva?


Anbefalte innlegg

hmm jeg skal snart kjøpe meg ett nytt skjermkort men vet ikke hvordan.

 

har ett sapphire radeon 9600PRO 256MB minne , AGP

 

jeg vil gjerne merke enn stor forrandring, hehe

 

men bør jeg kjøpe PCI eller AGP?

og hva er forskjelllen på de? i ytelse osv

 

har tenkt til å bruke rundt 2000 kroner.

 

håper på svar :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat nå er det ingen ytelsesforskjell på agp8x og pci-e (bortsett fra kanskje 7800gtx?), så hvis du vil beholde ditt nåværende agp hovedkort går du for et agp skjermkort. Bare sørg for å sjekk at hovedkortet ditt støtter 8x ellers kan du like gjerne kjøpe nytt hovedkort som støtter pci-e. Nå er ikke jeg noen direkte ekspert på skjermkort i den forstand, men jeg tør påstå at "Sapphire Radeon X850 Pro 256 MB ViVo" til kr 1995,- er et bra kort. Dette er dog for pci-e. Jeg tror ikke dette kortet støtter AGP også, så et samme type kort ville blitt "Sapphire Radeon X800XL 256 MB", dog til den stive prisen av kr 2621,-. Jeg vil anbefale deg å lete deg frem i prisguiden etter hvilket kort som vil passe ditt behov (les erfaringer osv) og om du er villig til å betale litt ekstra for et superb kort. Eventuelt kan du gå for et 6600GT som også skal være veldig bra, bare sørg for å få et 256bit kort (256bit med 128mb minne er bedre enn 128bit med 256mb minne). Håper dette var til hjelp. Har dessverre ikke tid til å skrive mer i farta. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...