JokerHaulan Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 hmm jeg skal snart kjøpe meg ett nytt skjermkort men vet ikke hvordan. har ett sapphire radeon 9600PRO 256MB minne , AGP jeg vil gjerne merke enn stor forrandring, hehe men bør jeg kjøpe PCI eller AGP? og hva er forskjelllen på de? i ytelse osv har tenkt til å bruke rundt 2000 kroner. håper på svar Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Om du ikke skal kjøpe nytt hovedkort samtidig, så må det jo bli AGP da.... http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308797&cks=PRL x800 til 2100 kroner er vel kanskje noe interessant for deg? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 PCI er utdatert til skjermkort. Velg AGP sidan du ikkje har hovedkort som støttar PCI-E. Mitt råd er å vente nokre veke, når nvidia korta har gått ned i pris til agp. Lenke til kommentar
JokerHaulan Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 hvordan vet du at jeg ikke har hovedkort som støtter PCI-E??? hvordan ser man det på hovedkortet? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Du har et AGP skjermkort fra før :!: De fleste HK har ikke begge deler... Endret 16. august 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Akkurat nå er det ingen ytelsesforskjell på agp8x og pci-e (bortsett fra kanskje 7800gtx?), så hvis du vil beholde ditt nåværende agp hovedkort går du for et agp skjermkort. Bare sørg for å sjekk at hovedkortet ditt støtter 8x ellers kan du like gjerne kjøpe nytt hovedkort som støtter pci-e. Nå er ikke jeg noen direkte ekspert på skjermkort i den forstand, men jeg tør påstå at "Sapphire Radeon X850 Pro 256 MB ViVo" til kr 1995,- er et bra kort. Dette er dog for pci-e. Jeg tror ikke dette kortet støtter AGP også, så et samme type kort ville blitt "Sapphire Radeon X800XL 256 MB", dog til den stive prisen av kr 2621,-. Jeg vil anbefale deg å lete deg frem i prisguiden etter hvilket kort som vil passe ditt behov (les erfaringer osv) og om du er villig til å betale litt ekstra for et superb kort. Eventuelt kan du gå for et 6600GT som også skal være veldig bra, bare sørg for å få et 256bit kort (256bit med 128mb minne er bedre enn 128bit med 256mb minne). Håper dette var til hjelp. Har dessverre ikke tid til å skrive mer i farta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå