PlatinumFlyer Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Det er ikke spesielt plausibelt, men du kunne være bevæpnet eller en ninja joakim, og da er det nok bra at han passer litt på. Uansett er det du som var idiot og kjøpte underpowered billett. JoaCHim med CH takk. Jeg gjorde en feil. Men det betyr ikke at jeg skal gå til angrep på en kontrollør. Jeg følte meg veldig mistenkliggjort. Og dårlig behandlet. Hvorfor kunne jeg ikke få ringe noen? Kebab: Når en gutt kommer på på en stasjon i Bærum, sitter rolig og viser billett - hva får da denne kontrolløren til å tro at jeg skal angripe ham? Det er for meg helt bak mål. Jeg ser ikke akkurat narkoman ut heller. Endret 17. august 2005 av JoachimR Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 som jeg sa.. de som angriker de oftes er ungdom .. og narkomane .. ikke narkomane ungdom .. (vel.. ) derfor er de streng mot ungdommen så de aldri skal få overtaket... desuten sporveien vil ikke ha snikere som kunder så når de tar noen i snik så driter de om de kommer tilbake.. har også hørt (kan ikke bekrefte.. bare hørt) at en undersøkelse viste at andre kunder føler seg mer trygge når de ser noen blit tatt for snik.. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Det er ikke spesielt plausibelt, men du kunne være bevæpnet eller en ninja joakim, og da er det nok bra at han passer litt på. Uansett er det du som var idiot og kjøpte underpowered billett. Hva hjelper det å være ekstra brysk hvis Joachim skulle vært en undercover ninja kledd i rosa? Blir det bare større sjanse for voldelige konfrontasjoner av slikt? Forøvrig er det fort gjort å rote med billetter, spesielt hvis man reiser vestover med t-banen og plutselig krysser bygrensa. Mange er sikkert ikke klar over at man går over i en annen takstsone. Nå er det ytterst sjelden kontroll i de trakter, men man kan jo ha uflaks. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Eg har hørt at e.g. Securitasvakter ikkje har lov til å røre deg engang, og at det einaste dei kan gjere er å seie at du ikkje skal røre deg. Videre blir det vel opp til deg om du velger å springe, eller å høre på dei vise orda som kjem ut av kjeften til vedkommande. Am I right? ...Er det jeg også har hørt, og dermed viser til. Mange som har hørt veldig mye rart her gitt.. Vektere og sporveisansatte HAR LOV(!!) til å holde deg igjen hvis du sniker på trikk, t-bane, eller buss! De har også lov til å holde deg igjen på Sporveiens område! Nei, de kan ikke kreve legitimasjon! Men de har lov til å spørre! Og de vil holde deg igjen i påvente av politi, så de kan overta saken, hvis du/noen i så tilfellet ønsker å være "til bryderi".. Det har også vært snakk om at "Sporveien har blitt dømt i retten av å holde tilbake passasjerer". Dette er også en fjer som har blitt til flere høns! Sporveien har blitt dømt pga at de brukte mér makt enn hva situasjonen tilsa, ikke det at de faktisk brukte makt i første om gang, for igjen; De HAR LOV til å holde en tilbake! (så sant man ikke har billett, verdt å merke).. Det at de har blitt dømt, mener jeg, er få tilfeller (3?) på en del år, med tanke på at noen hundre blir tatt om dagen.. Man KAN FÅ gebyr (ikke Bot, da bøter er det kun politiet som har lov til å utstede), hvis man er 15 år! Strafferammen går ved 15 år's grensa.. IKKE 16.. Min mening; Snik gjerne, men oppfør seg som en voksen mann/dame hvis du blir tatt, og gjør opp for deg! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Hva hjelper det å være ekstra brysk hvis Joachim skulle vært en undercover ninja kledd i rosa? Blir det bare større sjanse for voldelige konfrontasjoner av slikt? Jeg hadde ingen planer om å slå ham ned, som sagt var dette en trikk på kvelden, jeg hadde tatt t-banen fra Bekkestua, men var dum nok til å bytte på Jar. Der satt det fem kontrollører på trikken. Vi var to passasjerer fra Jar av, og deretter 1 som kom på lenger ned. Offisielt ble jeg tatt så langt nede som Furulund. Uansett ville jeg aldri tatt å slått ned en kontrollør, men jeg ønsket jo å forklare caset mitt. Det var han ikke interressert i. Jeg synes det var utrolig ubehagelig, og kommer ikke til å ta trikken hvis jeg ikke må. Før valgte jeg trikk fremfor buss, nå foretrekker jeg en buss hvor føreren foretar kontroll ved påstigning. Dessuten skjønner jeg jo at caset mitt er dårligere siden jeg er tatt en gang tidligere. Men feil kan skje, og med forskjellig aldersgrense på Månedskort, flexikort og enkeltbillett, og enda en aldersgrense i SL-sonen - så er det ikke lett. Lenke til kommentar
Phone Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Jeg ble tatt i kontroll, og jeg kan love deg at det er en hendelse som har satt spor. Jeg hadde billett, men hadde barnebillett to dager over sekstenårsdagen. Altså var det egentlig ikke ren sniking. Jeg er nå direkte redd for kontroller, for sånn som jeg ble behandlet sist var sterkt kritikkverdig. De må selvfølgelig holde seg innenfor rimelighetens grenser, men man kan ikke forvente å bli positivt behandlet når man har oppført seg ulovlig. Men det viser seg at det er et problem for trikkeselvskapet(?) og derfor slår de ned på det. Når det gjelder hun som var 13, er det klart at de skulle tatt det rolig. 13 år er tross alt ikke så gammelt. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Jeg vil kalle det et uthell. Det var første gang jeg skulle ha betalt voksenbillett, og jeg tenkte ikke på det. En ulovlig handling, ja, i prinsippet. Men her er det ikke prinsippet som teller. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Vel, har hendt meg og, men jeg begynte ikke å sutre etter advokat eller pappa, for at jeg innser at jeg faktisk har driti på draget, og nå er det Oslo Sporveier som har rett. Du skal ikke se bortifra at de trakasserte deg fordi du er en veldig irriterende fyr. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Jeg var kunden hans, også om jeg var irriterende. Det siste nekter jeg å tro at jeg var. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Jeg var kunden hans, også om jeg var irriterende. Det siste nekter jeg å tro at jeg var. DENIAL DENIAL DENIAL DENIAL DENIAL Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Har ikke lest hele tråden, men dette er iallefall det jeg vet: Trikkekonduktørene har på ingen måte politimyndighet. De har ikke anledning til å holde deg igjen. De kan stå foran døren, men de har ikke lov til å bruke noen form for makt for å holde deg igjen. Hvis det stemmer at hun ble tatt med politigrep og truet, så kan hun i teorien anmelde saken. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Jo, @kd, de har rett til å holde deg igjen. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Har ikke lest hele tråden, men dette er iallefall det jeg vet: Trikkekonduktørene har på ingen måte politimyndighet. De har ikke anledning til å holde deg igjen. De kan stå foran døren, men de har ikke lov til å bruke noen form for makt for å holde deg igjen. Hvis det stemmer at hun ble tatt med politigrep og truet, så kan hun i teorien anmelde saken. loven ble forandret for noen årsiden .... morra mi var en av de som fikk det igjennom .. MOHAHA! Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 jeg sier morra mi ettersom jeg ikke er en bortskjemt dr*****ge du skjønner.. ingen bryr seg over hva du synes om rettskriving .. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Men moderator bryr seg om personhets og krangling. Stopp der! Geir Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 hvaforno personhets? jeg har ikke nevnt navn... Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Etter signaturen din å dømme tror jeg ikke du skal leke uskyldig. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Jeg tror Geir ber dere om å slutte fordi det kan komme til å bli "ekte" personhets (detvar ganske tydelig hva du mente kebabgud og hvem til), dessuten har det ingenting å si for tråden. Sorry for OT... Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Altså var det egentlig ikke ren sniking. Les bakpå biletten Jeg ser ikke akkurat narkoman ut heller. Det er jo relevant Endret 17. august 2005 av Lord-Myrrah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå