Vorpal Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Idag fikk jeg høre av en kamerat av meg at søstra hans på 13 sneik på trikken, hun ble selfølgelig tatt og fikk en bot på 900 kr, men imens det så hadde hun blitt holdt med et hardt politigrep (fordi hun løy om navnet sitt) og for at hun ikke skulle løpe mens de trua henne med at de skulle kaste henne inn i en glattcelle for et halvtår osv. er ikke dette litt vel.. Voldelig mot en 13 åring? Syntes dette var som barnemishandlig... Endret 16. august 2005 av Vorpal Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Er merkelig hvor raskt overdrivelsene kommer når en historie går via flere personer, men å lyve om navnet (er vel det samme som falsk leg.) er ganske alvorlig.... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Jeg ble tatt i kontroll, og jeg kan love deg at det er en hendelse som har satt spor. Jeg hadde billett, men hadde barnebillett to dager over sekstenårsdagen. Altså var det egentlig ikke ren sniking. Jeg er nå direkte redd for kontroller, for sånn som jeg ble behandlet sist var sterkt kritikkverdig. Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Er merkelig hvor raskt overdrivelsene kommer når en historie går via flere personer Dessvere ikke noe overdrivelse her, jeg kjenner henne også godt og brodern hørte henne snakke om det, hun hadde begynt og grøte mens de holdt henne osv. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Er merkelig hvor raskt overdrivelsene kommer når en historie går via flere personer Dessvere ikke noe overdrivelse her, jeg kjenner henne også godt og brodern hørte henne snakke om det, hun hadde begynt og grøte mens de holdt henne osv. Jeg kan fortelle deg at JEG holdt på å skrike stygge ord å gråte sånn som de oppfører seg.... Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Men de har da vel ikke rett til og true deg og holde deg osv? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Men de har da vel ikke rett til og true deg og holde deg osv? Er ikke disse kontrollene utført av tyttebærpolitiet? I så fall har de ingen rett til å gjøre noe som helst med deg, utenfor hva en vanlig borger kan gjøre mot en annen. Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Er ikke disse kontrollene utført av tyttebærpolitiet De kommer ihvertfall ikke inn med uniform eller skilt. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Er ikke disse kontrollene utført av tyttebærpolitiet De kommer ihvertfall ikke inn med uniform eller skilt. I så fall skulle en tro at det er disse lavautoritetene som kjører showet... Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Er ikke disse kontrollene utført av tyttebærpolitiet De kommer ihvertfall ikke inn med uniform eller skilt. De viser skiltet sitt når de sier "billettkontroll!". Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 (endret) De viser skiltet sitt når de sier "billettkontroll!". ok visste ikke Endret 16. august 2005 av Vorpal Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Na, enten som Stine sier, eller at de kommer med uniformer på, fra Securitas eller Falck. De har rett til å holde deg igjen.. Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Hva med truing da? Kan de i det hele tatt sette deg inn i glattcelle? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) De har rett til å holde deg igjen.. Vel. Den har jeg sett gå begge veier. Noen blir og får svi, gjerne de som ikke tør annet, eller er klar over sine egne rettigheter ovenfor disse (jeg er ikke sikker), mens andre går av bussen/trikken/whatever, og hører aldri fra dem igjen. Hva med truing da? Kan de i det hele tatt sette deg inn i glattcelle? Selvsagt ikke. Endret 16. august 2005 av tor_erik Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Hun skal ik få bot når hun er 13 år. Du skal være minst 16. Ble tatt da jeg var 15, de lekte politi, men jeg bare lo dem opp i trynet for jeg visste at jeg ikke ville få bot. Etter 14 dager fikk jeg en lapp i postkassen der det stod at ditt barn hadde gjort noe dumt, og at de ikke burde snike igjen osv. Vi bare lo Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Wtf? ga de henne "fake" bot da eller? Lenke til kommentar
nree Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Når du er under 15 år er du under den kriminelle lavalder i følge Norges Lover. Vist hun har betalt ein bot til trikkselskapet eller annet selskap i skyggen til denne saken har hun rett på erstatning av denne boten! Billetkontrolør/Vakt kan ikke skrive ut noe bot til ein mindreårig person! Denne personen kan be om mistenktes navn og gå videre med dette til politi som kan trekke mistenkte inn til eit såkalt vitneavhør. Dette kan ikke skrives inn som ein negativ handling på rullebladet til mistenkte... Har litt erfaring med dette etter jeg og ein annen gjorde litt bøll Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Boten går vel til forelderene? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Jeg er nå direkte redd for kontroller, for sånn som jeg ble behandlet sist var sterkt kritikkverdig. er derfor de gjør det .. jo mer man er redd for kontroll jo mindre sansynlig er at de sniker mer og de har faktisk lov til å gjøre hva de gjør også.. hu skal være glad hu bare fikk bot for de anmelder de som gir falsk opplysninger.. og ja .. de har lov til deg (hilsen sønnen til vel .. morra mi jobber for oslotrikken) Endret 16. august 2005 av Kebab GUD Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Er merkelig hvor raskt overdrivelsene kommer når en historie går via flere personer, men å lyve om navnet (er vel det samme som falsk leg.) er ganske alvorlig.... Å lyve om navnet er ganske uproblematisk sålenge det ikke er snakk om å lyve til politi- eller tollbetjenter. Men jeg vil vel heller anbefale å nekte å oppgi personalia. Tyttebærpoliti har nemlig ingen rett til å kreve at fremmede mennesker legitimerer seg, like lite som jeg kan kreve at du legitimerer deg hvis jeg møter deg på gata. Dog blir kontrollørene sikkert ikke mindre gretne av slikt mvh. kontrollørenes store skrekk Endret 16. august 2005 av Langbein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå