Gå til innhold

Nytt kamera, og bilde av blomst :)

Andyax

Anbefalte innlegg

Fikk et nytt kamera i går: HP Smartphoto r607 mener jeg det heter (1500 kroner).

Tok prøvebilder i dag. Kameraet tar litt blasse bilder, men ellers fungerer det fint. Tok et makrobilde av en blomst. Kontrasten er fikset på i etterkant. Noen meninger om bildet? :)

Takk

post-209-1124225458_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper for all del at det var bedere når du tok det fra kameraet! Kansje originalen hadde vert fin å se på? Ellers var det et fint bilde. Virka egentlig litt som at kameraet er rett og slettt dårlig når man ser på bildet... :hmm: jag kan jo ta riv ruskende feil men det er min mening (glad jeg ikke blir hengt for å si min mening i dette landet).

Lenke til kommentar

Det eneste jeg synes blir feil med bildet er at fokuset på blomsten er diffust. Klarer liksom ikke å se om blomsten er i fokus eller ikke. Prøv å få noe mer detaljert slik at man har et utgangs punkt på bildet :)

Ellers synes jeg du gjør lurt i å prøve å justere litt på bildene du tar for det er sjeldent de blir 100%, dvs man kan nesten alltid justere litt på bildene :thumbup:

Anders

Lenke til kommentar
Håper for all del at det var bedere når du tok det fra kameraet! Kansje originalen hadde vert fin å se på? Ellers var det et fint bilde. Virka egentlig litt som at kameraet er rett og slettt dårlig når man ser på bildet... :hmm: jag kan jo ta riv ruskende feil men det er min mening (glad jeg ikke blir hengt for å si min mening i dette landet).

"Jeg er bare (1)4 år. det er så lite jeg forstår osv.".. min mening er at kommentaren din manglet grunnlag.. først sier du at du håper orginalen var bedre osv, og så antyder du at kamera godt kan være dårlig.. :S

men om bildet: jeg likte det.. fin blomst med fine farger og ensfarget bakgrunn som er fullstendig ute av fokus.. men et par ting: den borteste delen av blomsten (til høyre på bilde mister litt av varmen i bildet og kunne også trengt litt høyere kontraster.. hele motivet (blomsten) kunne godt ha hatt litt høyere kontraster..

men bra detta :thumbup:

Lenke til kommentar
Ser nesten ut som du har benyttet en plugin på bildet eller noe for at det skal se

ut som det er tegnet med vannfarger?

Sant så sant. Beklager det altså :roll: Jeg kom på nå at jeg hadde tatt på et filter, men husker ikke hvilket. Sorry for det. Men nå veit dere :yes: Takk for kommentarene :) Her er orginalen. (Ikke fiksa på). Hva syntes dere om kvaliteten på orginalbildet?

post-209-1124289592_thumb.jpg

Lenke til kommentar
"Jeg er bare (1)4 år. det er så lite jeg forstår osv."..

Kansje du skal bli låt skriver?

Men nå til bake til blomsten som burde få mere oppmerksom het en deg lathorv...

ja fokusen ligger litt mere på venstre side ja |FSK|. Originalbildet var flott i seg selv ;) men synd at fokusen kom litt langt til venstre..

Lykke til med flere bilder... og et tips... skriv om du har redigert på bildene eller om det er et originalbilde ;):p

Endret av lars91
Lenke til kommentar
Lykke til med flere bilder... og et tips... skriv om du har redigert på bildene eller om det er et originalbilde ;):p

Jo takk for det :) Skrev jo at jeg hadde fiksa på kontrasten på det første bildet, og sa at det andre var orginalbildet. Den effekten jeg tydeligvis hadde lagt på gjorde nesten ingen forandring i bildet.

Kan stemme det med fokusen :) skjønner hva dere meninger. Takk for de raske tilbakemeldingene :thumbup:

Lenke til kommentar
@Andyax

Her er et lite tips til hvordan du kan få bildet justert litt i PS.

Sharpen

Ctrl + l - juster deg frem litt her

Ctrl + m - Juster litt for mer farge

Er ikke helt dum da :p Går vk1 media og kommunikasjon. Driver med det hele tia hehe. Men takk for tipset alikavell ;) Du fikk lagd den veldig fin der :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...