johanhs Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Etter at jeg klarte å ta livet av mitt gamle kamera har jeg sett på nye alternaltiver. Prisklassen er i 2000-3500 klassen. Kravene er: 1. Lite og lett. 2. Minst 3X zoom. 3. Det må klare å ta ok bilder i litt dårlig innendørslys. Fant da ut at Fuji Finepix F10 (2800kr), Pentax Optio S5z (2550kr) og Casio Exilim Ex-z750 (3180kr) er de mest klare kandidatene her. 5900/7900 modellene synes jeg er litt klumpete. Foreløpig heller jeg mot Pentax. Billigst og billig minne er jo et pluss. Det er også det minste. Men støtter ikke USB 2.0??? Fuji som andre valget. Bra pris. Litt større. ISO opp til 1600!!! De to andre klarer opp til 400. Casio har flest Mpix, men tror nok 5Mpix er nok også. Lite det også. Noen som vil tilføye noe her? Noen kameraer jeg burde vurdere i tilllegg...? Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Selv kjøpte jeg nylig F10 og kan anbefale dette på det varmeste, men da selvsagt med de begrensninger som følger av at dette er et rent P&S-kamera. Lenke til kommentar
Tror Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 For å si noen lovord om F10. For det første har det akkurat bliitt kåret til det beste kompaktkamraet. (referer til ) og har også fått gullmedalje av diwa-awards. Jeg har selv dette kamraet og er meget fornøyd. Du sa innebilder var viktig, og dette er det kompaktkamraet med desidert minst støy, noe som jo er viktig. Det tar også generelt veldig gode bilder. Mange sier at det er negativt med lite manuell kontroll, jeg er forsåvidt enig, men der er eet ordtak som sier "less is more" og ii dette tilfellet er jeg enig. Dama mi har selv casio z750, noe som etter min mening har altfor mye valgmuligheter, som også jeg mener er ganske usakelige. Du klarer deg veldig fint med det som er på fujifilm. batterikapasiteten er også konge! Vel håper du velger det du liker bests. Prøv ut i butikk, for å se hva som passeer deg! Lenke til kommentar
Daytona* Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Jeg kjøpte i dag ett Fuji F10 kamera ,og si at ble litt skuffet over bilder som ble tatt inne, der det er behov for blitz. Bildene ble forsåvidt lyse nok ,men jeg syntes at det ble litt for kornete/unaturlig bilde ved auto instilling/Iso800, dette ble bra da jeg satte innstillingene til Iso 400 ,men da ble også bilde noe mørkt. Det kan godt hende at dette er av de beste kompaktkameraene når det gjelder innebilder ,men mitt 6 år gamle Olympus z3030 tar bedre innenbilder en dette fuji kameraet ,nå skal det da nevnes at Olympus kameraet er langt større en fuji kameraet. Lenke til kommentar
johanhs Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Ingen som har noen erfaringer med Pentax Optio S5z da? Ellers er jeg enig i at F10 virker som et topp kamera!!! Hvordan virker videokvaliteten? På S5z fikk MPG4 videoen litt pepper for å lage litt mye artifacts, men den komprimerer utrolig bra da. (PS! Video er ikke de viktigste for meg...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå