Crazymonkey Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) He akkuratt bestillt mei en ny harddisk. Har tenkt å berre bruke den nye, for den andre skal brukast til noko anna. Eg har ein denne OEM versjonen av XP. Det eg lurer på er da om eg kan bruke den samme XP disken 2 gangar? på samme maskin da... Takk på forhånd Endret 16. august 2005 av Crazymonkey Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Så lenge du sletter den andre så er det lov. Selv om du ikke sletter den gamle er det mulig, bare at det ikke er lov da. Ta ut den gamle disken før du installerer OSet. Da slepper du noe tull med å ikke få primær partisjon på den nye Windows-installasjonen din. Skal du ha ting fra den gamle disken kan du koble den til etter installasjonen og kopiere over, eller sette den i en annen maskin og kopiere over. Lenke til kommentar
Crazymonkey Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Takk for svar Tenkte på det samme, men var ikkje heilt sikker. Skal slette den andre da. Skal bruke den i ei dell maskin, der har eg xp som berre kan brukast på dell. Men har tenkt å ta over noko fra den gamle til den nye. Takker for svaret ialefall Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Eneste sure er at du må ringe microsoft for å aktivere, over nettet går bare første gang.. Men det er null problem Har sikkert aktivert det 10 ganger nå, pga ymse prob oppgradering av harddisker, ny pc og pga av og til vil jeg ha fersk install.. Endret 16. august 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Aktivering via telefon må tok til ja. Men jeg ville fortsatt tatt ut den gamle disken før du formaterte. Har opplevd at Windows var så dum å la seg inn på en logisk partisjon pga at jeg hadde Windows på en annen partisjon. Ikke noe vits å kunne la det skje. Etterpå kan du sette den gamle HDDen i Dell-maskina og kopiere over nettverket eller noe. Eller bare sette den inn i samme maskin etter installasjonen. Går fint begge deler EDIT: Dårlig forklart... Endret 16. august 2005 av gunnard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå