Gå til innhold

garanti reprasjon og forsendelse i posten

Anbefalte innlegg

hvis noen er misførnød med emnetitel så tar jeg gjerne i mot forslag :

men til saken :

broren min var nød til å sende in psuen til komplett for å bytte den med en som virket.

og posten tar penger for dette - komplett ville ikke ha det i opkrav.

så er spørsmålet - er det ikke rett og rimelig at komplett betaler det det kostet å sende inn paken da dette er snakk om garantil på en psu til en pc som er under 1 år ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis noen  er  misførnød  med  emnetitel så tar jeg  gjerne  i mot forslag :

men til saken :

broren  min  var nød  til å sende in psuen  til komplett for  å bytte  den  med  en som virket.

og  posten tar penger  for  dette - komplett ville ikke ha det  i opkrav.

så er spørsmålet  - er det ikke rett og  rimelig  at  komplett betaler det  det  kostet å sende  inn paken da dette  er  snakk om garantil på en psu til en  pc som er  under  1 år ?

Hvis PSU-en lider av en mangel som Komplett hefter for, skal de dekke alle nødvendige utgifter til boren din har ved reklamasjonen. Dette inkluderer portoen. Pengene kan kreves i ettertid.

Det er fullt ut forståelig at nettbutikkene ikke vil ha varer sendt på oppkrav. Da vil de jo sitte med et større tap hvis det viser seg at kundens krav er urettmessig.

EDIT: Skriveleif.

EDIT2: Presisering.

Endret av Nagel
Lenke til kommentar

Normal prosedyre hos oss (jobber ikke hos Komplett) er at kunden legger ut for frakten, og at dette krediteres i etterkant. Dette gjør vi både i forhold til bedrifter og private, og årsaken er at det ikke er et fast tidspkt. som returpakkene kommer inn til Posten, men spredt utover hele dagen.

Du kan jo tenke deg hvor lang tid det ville tatt med behandling av returene hvis vi skulle fly frem og tilbake til postkontoret 7-8 ganger hver dag..... I tillegg ville det kosten en FORMUE i form av tid for regnskapsavd. å holde orden på alt det i tillegg til vanlige oppgaver. :confused:

Lenke til kommentar

da jeg sendet in psu måtte jeg fylle ut et skjema med bl.a kontonr .

det stod noe om kreditereing på dette skemeaet.

nå vet jeg ikke om pegene blir betalt automatisk inn elle eller jeg må sende kopi av kvitringen.

det er nå mye styr for 100 kr men likevel.

jeg må forhøre meg hos han som eier kontone og pc-en.

ny psu er motat og montert.

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...