sinnaelgen Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 hvis noen er misførnød med emnetitel så tar jeg gjerne i mot forslag : men til saken : broren min var nød til å sende in psuen til komplett for å bytte den med en som virket. og posten tar penger for dette - komplett ville ikke ha det i opkrav. så er spørsmålet - er det ikke rett og rimelig at komplett betaler det det kostet å sende inn paken da dette er snakk om garantil på en psu til en pc som er under 1 år ? Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Jo det er rimelig at komplett betaler, men for at de skal gjøre det så bør du nok legge ved en kvittering på portoen sammen med PSUen du sender inn. Ikke send den i oppkrav - da blir den nok ikke hentet Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) hvis noen er misførnød med emnetitel så tar jeg gjerne i mot forslag : men til saken : broren min var nød til å sende in psuen til komplett for å bytte den med en som virket. og posten tar penger for dette - komplett ville ikke ha det i opkrav. så er spørsmålet - er det ikke rett og rimelig at komplett betaler det det kostet å sende inn paken da dette er snakk om garantil på en psu til en pc som er under 1 år ? Hvis PSU-en lider av en mangel som Komplett hefter for, skal de dekke alle nødvendige utgifter til boren din har ved reklamasjonen. Dette inkluderer portoen. Pengene kan kreves i ettertid. Det er fullt ut forståelig at nettbutikkene ikke vil ha varer sendt på oppkrav. Da vil de jo sitte med et større tap hvis det viser seg at kundens krav er urettmessig. EDIT: Skriveleif. EDIT2: Presisering. Endret 16. august 2005 av Nagel Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Hmm... har vært borti noe liknende før og tror ikke man har rett til å få dekt noe annet enn frakten fra og til verksted fra kjøpssted. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Normal prosedyre hos oss (jobber ikke hos Komplett) er at kunden legger ut for frakten, og at dette krediteres i etterkant. Dette gjør vi både i forhold til bedrifter og private, og årsaken er at det ikke er et fast tidspkt. som returpakkene kommer inn til Posten, men spredt utover hele dagen. Du kan jo tenke deg hvor lang tid det ville tatt med behandling av returene hvis vi skulle fly frem og tilbake til postkontoret 7-8 ganger hver dag..... I tillegg ville det kosten en FORMUE i form av tid for regnskapsavd. å holde orden på alt det i tillegg til vanlige oppgaver. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Du skal få igjen penger for frakt tur-retur i etterkant. Dette kan ikke komplett nekte da det er lovbestemt. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 (endret) da jeg sendet in psu måtte jeg fylle ut et skjema med bl.a kontonr . det stod noe om kreditereing på dette skemeaet. nå vet jeg ikke om pegene blir betalt automatisk inn elle eller jeg må sende kopi av kvitringen. det er nå mye styr for 100 kr men likevel. jeg må forhøre meg hos han som eier kontone og pc-en. ny psu er motat og montert. Endret 17. august 2005 av elg-elg123 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå