SGE7000 Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Jeg er med, hvis det fortsatt går an å melde seg på Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Da lå du også i listen __________________________________ Kom til å tenke på at vi i oslo-området, kanskje skulle ha tatt en tur til oslo sånn som vi gjorde i fjord/år etter jul elns. Da hadde vi det egentlig ganske koselig.. Var på megazone, datakjeden og mac d. Er dette noe folket ønsker eller? Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 kan du stryke meg fra listen igjen? blir nok ikke tg på meg alikevell... Lenke til kommentar
norco89 Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 det er fortsatt plasser igjen... Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 BAre sånn, jeg er/var lordzyfex, nå eirikeb. Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Jeg og Neptun_ melder oss av gigabit-rekken. 5277995[/snapback] Han spøker, de blir. Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Jeg og Neptun_ melder oss av gigabit-rekken. 5277995[/snapback] Han spøker, de blir. 5278060[/snapback] ok.. Da får jeg sende mail til ueland, eller noe. Lenke til kommentar
SoftChIP Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Vil bare si at TG06 billetkøen har nå startet! Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 (endret) vil bare si dem som trur "wlans venner" brukte samme tp kabeler som tg ,så er det helt feil. Wlan er på 100% egent kabel net(tp'er,switcher,firewall,dhcp,dns,osv..) vi har bare up-link, men ikke til noe bor rad. Vi veit ennå ikke om wlans-venner skal/får lov og reise til tg, eller hva up-link vi får i år, i fjord hadde jeg bare 3dager på og fixse ALT. Grunn til wlan ikke funka altfor bra var at vi lagde det for 80-100stk(ikke 800stk som faktisk det blei) , vi skule bare bevise at det gikk og få link til wlan, siden andre hadde prøvd og ikke fått noe link. mer info sjekke tg forumet her Total nede tiden på wlan net var 3ganger på 30-40min, første gang når dem fixsa på hoved-routern(mot inet), andre gangen bytta den hoved switch'en, og siste gangen , ja da døde switchen vi sto plugga i. wlans venner har faktisk laveste priorit hoss tech crew, men så er det eneste up-linken tg har ansvar for så :=) hvis folk lurer på litt stats på wlan så ligger det på : mrtg over wlan her men er noen feil, men nesten rett bwt: jeg testa speed til dinside.no og fikk 90mbit up-load og 80mbit download når jeg testa flere ganger under party :=) det er på en p2-300mhz, ikke over wlan da. hvis du vil vite enda mer info sjekk ut linken til min webside her Endret 31. desember 2005 av ranvik Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Har slettet flere poster om deres plassering i køen her nå. Dette er ikke en tråd hvor man snakekr om slikt. Vi holder oss til temaet som er gbit-nettverket. Hvis dere ikke har noe annet konstruktivt å komme kan dere la vær å poste. Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Jeg er med:) Sign me up! Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Jeg er med. Skriv meg på listen! Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Kom til å tenke på at vi i oslo-området, kanskje skulle ha tatt en tur til oslo sånn som vi gjorde i fjord/år etter jul elns. Da hadde vi det egentlig ganske koselig.. Var på megazone, datakjeden og mac d. Er dette noe folket ønsker eller? 5238027[/snapback] Høres morro ut! jeg vil Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 Veit ikke om alle har sett den jeg: uleands reg.post Greit om de som skal være med, reggistrerer seg der, så får vi en oppdattert liste over hvem som blir med og hvor mange vi er Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Noen spørsmål; I først-post så skrev du max-pris 80kr/port. Har dette sunket eller vil det ligge på denne prisen? Og er det noen som har sponset med switch slik at det blir gratis? Og jeg begynte å tvile litt, det er 1000mb nettverkslinje vi får hver? Scotty Lenke til kommentar
j-- Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Noen spørsmål; I først-post så skrev du max-pris 80kr/port. Har dette sunket eller vil det ligge på denne prisen? Og er det noen som har sponset med switch slik at det blir gratis? Og jeg begynte å tvile litt, det er 1000mb nettverkslinje vi får hver? Scotty 5357260[/snapback] Greia med Gbitrekka er det det at vi kobler oss til 2 fysisk adskillte nettverk. Det ene er bordswitchene (som crew fikser), mens det andre er en gigabit swithc som vi på gbitrekka bruker ene og alene. Da får man en Gbit port, og en 100mbit port. 100mbit'en er da til å kommunisere med resten av skipet, og verden via internett, mens gbiten er bare til den ene switchen. Klart? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Greia med Gbitrekka er det det at vi kobler oss til 2 fysisk adskillte nettverk. Det ene er bordswitchene (som crew fikser), mens det andre er en gigabit swithc som vi på gbitrekka bruker ene og alene. Da får man en Gbit port, og en 100mbit port. 100mbit'en er da til å kommunisere med resten av skipet, og verden via internett, mens gbiten er bare til den ene switchen. Klart? 5357354[/snapback] Yes(/nja) Så vi får 100mb til "internetten" og 1gbit mellom oss som er koblet til? Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Noen spørsmål; I først-post så skrev du max-pris 80kr/port. Har dette sunket eller vil det ligge på denne prisen? Og er det noen som har sponset med switch slik at det blir gratis? Og jeg begynte å tvile litt, det er 1000mb nettverkslinje vi får hver? Scotty 5357260[/snapback] 80kr.. blir nesten garrantert mindre.. SoftChIP har sagt han kan skaffe oss en 24p. switch. (så da blir det 3000/48=62,5) Nå uti januar en gang skal jeg sende mail til noen netbutikker å høre om noen er villige til å låne bort en switch, får vi det, blir det gratis vi på gbit-netverket vil komme til å ha internet når tg-nettet ikke er oppe da vi får internet fra wlanets venner. Så lenge enten dems netverk er oppe eller tg-nettet er oppe, vil vi ha nett uansett Endret 30. desember 2005 av danielsn Lenke til kommentar
j-- Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Noen spørsmål; I først-post så skrev du max-pris 80kr/port. Har dette sunket eller vil det ligge på denne prisen? Og er det noen som har sponset med switch slik at det blir gratis? Og jeg begynte å tvile litt, det er 1000mb nettverkslinje vi får hver? Scotty 5357260[/snapback] 80kr.. blir nesten garrantert mindre.. SoftChIP har sagt han kan skaffe oss en 24p. switch. (så da blir det 3000/48=62,5) Nå uti januar en gang skal jeg sende mail til noen netbutikker å høre om noen er villige til å låne bort en switch, får vi det, blir det gratis vi på gbit-netverket vil komme til å ha internet når tg-nettet ikke er oppe da vi får internet fra wlanets venner. Så lenge enten dems netverk er oppe eller tg-nettet er oppe, vil vi ha nett uansett 5359021[/snapback] Skal vi ha 2 switcher med 24 porter på hver, burde vi garantert ha større båndbredde enn 1gbit mellom de.. Så vi får håpe de har et par porter med 2gbps fiber uplink! Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Skal vi ha 2 switcher med 24 porter på hver, burde vi garantert ha større båndbredde enn 1gbit mellom de.. Så vi får håpe de har et par porter med 2gbps fiber uplink! 5359045[/snapback] Har tenkt på dette jeg også, derfor lurer jeg på om vi skal la det stå igjen 2-3 ledige porter på hver svitsj å bruke de til å koble dem sammen. Så får vi litt fart på sakene der ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg