Gå til innhold

Gigabit-netverket @ TG06: Ny viktig info!

Anbefalte innlegg

Husk at alle må ha Cat5e eller Cat6 kabler som støtter gbit da :)

Jeg har en D-Link 8ports gbit switch som jeg tar med. Jeg tviler på at jeg skal være med på rekken deres, men hvis dere trenger å låne switchen så er det bare å sende meg en pm ;)

Kabel kan jeg alltids skaffe til de som ikke har, men tipper de fleste har cat5e, kanskje kan jeg skaffe litt cat7 :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Håper at det ikke bare blir folk som er med kun for å "være på den rekken".

Men at noen som faktisk har noe å dele (fildeling) også er der. Ellers mister man liksom litt av poenget ?

Påenget er raskere hastighet mellom oss, og at vi skal kunne ha en tilkobling til internet (ikke så veldig rask, men ok til sørfing etc.), mens tg-nettet er nede ;)

Lenke til kommentar
Håper at det ikke bare blir folk som er med kun for å "være på den rekken".

Men at noen som faktisk har noe å dele (fildeling) også er der. Ellers mister man liksom litt av poenget ?

Påenget er raskere hastighet mellom oss, og at vi skal kunne ha en tilkobling til internet (ikke så veldig rask, men ok til sørfing etc.), mens tg-nettet er nede ;)

Hvis det var det eneste poenget kunne det jo liksågodt vært en 100mb switch som styrte det.

Lenke til kommentar
Danielsen: du kan fjerne meg fra lista :( får ikke lov siden jeg skal på Danacup.

Nei! Da må da prioritere tg forran slikt :p

Tg er jo kanskje de viktigste dagene i året!

Daniel, du kan egentlig ta meg vekk fra listen også. Jeg får nok ikke tid, ettersom jeg må jobbe på TG.

Du kan da alltids være med da :p

Da var dere fjernet :cry:

Må si jeg begynner å glede meg mer og mer for hver dag nå :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har en D-Link 8ports gbit switch som jeg tar med. Jeg tviler på at jeg skal være med på rekken deres, men hvis dere trenger å låne switchen så er det bare å sende meg en pm ;)

Kabel kan jeg alltids skaffe til de som ikke har, men tipper de fleste har cat5e, kanskje kan jeg skaffe litt cat7 :D

cat5? cat7??

er det kapasiteten det er snakk om? ka er kapasiteten på cat5 og cat7 i tilfelle?

Lenke til kommentar

cat5? cat7??

er det kapasiteten det er snakk om? ka er kapasiteten på cat5 og cat7 i tilfelle?

Cat7 er vanskelig å skaffe for "vanelige", grunnen til at jeg får tak i det, er at pappa jobber der de lager dem. Cat7 har større kapasitet enn cat6, som igjen er bedre enn 5e ;)

Og jeg anntar vi blir sittende mitt i hallen

Lenke til kommentar

Jeg blir gjerne med! Men har man mulighet til å trekke seg hvis det ikke går?

Hadde vært fett å møte folk som LordZyfeX som jeg har spilt mye GW med...

Har jeg forstått riktig når jeg sier at vi ikke kommer på nett med de andre i hallen?

Kan jeg isåfall koble en kabel inn i gbit switchen og en i 100mbit'en?

FORKLAR...

Lenke til kommentar
Jeg blir gjerne med! Men har man mulighet til å trekke seg hvis det ikke går?

Hadde vært fett å møte folk som LordZyfeX som jeg har spilt mye GW med...

Har jeg forstått riktig når jeg sier at vi ikke kommer på nett med de andre i hallen?

Kan jeg isåfall koble en kabel inn i gbit switchen og en i 100mbit'en?

FORKLAR...

sånn som eg har forstått det, kommer de som er på giga-rekka på nett med alle andre i vkingskipet, men fordelen er viss det normale nettet er nede,er fortsatt giga-rekken oppe....har eg rett, eller skal eg gå og plokke blåbær til nattmat? :p

Lenke til kommentar

Hvordan det var forrige gang, uten at jeg var der:

Alle som var med (8 styk) hadde to nettverkskort. Et for TG-nettet, og ett for gigabit nettet. Understood? Not that hard is it really?

Så for å være med må du ha to nettverkskort, to TP kabler, godt humør og være søt,snill og grei :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...