Gå til innhold

Gigabit-netverket @ TG06: Ny viktig info!

Anbefalte innlegg

Skal vi ha 2 switcher med 24 porter på hver, burde vi garantert ha større båndbredde enn 1gbit mellom de.. Så vi får håpe de har et par porter med 2gbps fiber uplink! :)

5359045[/snapback]

Har tenkt på dette jeg også, derfor lurer jeg på om vi skal la det stå igjen 2-3 ledige porter på hver svitsj å bruke de til å koble dem sammen. Så får vi litt fart på sakene der ihvertfall.

5359504[/snapback]

Da tror jeg switchene koster litt mer.. Husker ikke hva teknologien heter, men jeg husker at ikke de billigste switchene støttet dette :( Derfor ser jeg for meg at 80,- per port fortsatt kan være realiteten, selv for personene sitter på "en gammel" gbit switch..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva hvis vi kobler 2 porter fra hver svitsj inn på fjorårets Gbit-svitsj(8-porter'n)?

Det må fungere.

5359971[/snapback]

Jeg aner ikke. Men isåfall fungerer jo 8porter'n som en backbone. Jeg tvil erpå at den switchen vil takle så mye trafikk/å styre de 2 andre switchene. Vi burde egentlig opprette et emne under nettverk, der vi spør om råd og tips for å drive dette. Jeg er sikker på at det er mange der som kan mer enn meg og deg ;)

Lenke til kommentar

For rundt en uke siden var jeg og Kenneth i Oslo og undersøkte paintball.

Vi tenkte kanskje vi kan gjøre som i fjor/år og dra å finne på noe i oslo. Det vi har funnet ut av er at det maksimalt koster 400kr. Da får man leie bane, fullt utsyr etc. og 200 kuler. Og hvis det er interesse ordner jeg og Kenneth også transport fra Oslo S for dette beløpet.

Og det gjør IKKE vondt! Men ta gjerne på godt med klær hvis noen skulle ville stå rett bak deg å skyte. Dessuten snakker vi vinterstid her.

Dette må jo være den perfekte oppladning for CS-nerder som skal spille CS i 5 dager i strekk; spille det på ordentlig først!

Noen som blir med på dette eller?

Lenke til kommentar
For rundt en uke sia var jeg å kennethdammyr i oslo og undersøkte paintball.

Vi tengte kanskje vi kan gjøre som i fjord/år, å dra å finne på noe i oslo. Det vi har funnet ut av er at det maksimalt koster 400kr for 200 kuler på 2timer. Greit å ha p passende med klær etter vær og vind.

Og det gjør IKKE vondt!

5360439[/snapback]

Oslo er jo bare 40min unna, kanskje jeg kunne vurdere dette. Nårtid ville dette foregå, hvis?

Lenke til kommentar

Vi tengte kanskje vi kan gjøre som i fjord/år, å dra å finne på noe i oslo. Det vi har funnet ut av er at det maksimalt koster 400kr for 200 kuler på 2timer. Greit å ha p passende med klær etter vær og vind.

Og det gjør IKKE vondt!

5360439[/snapback]

Høres morro ut!

Lenke til kommentar

Og det gjør IKKE vondt!

5360439[/snapback]

Oslo er jo bare 40min unna, kanskje jeg kunne vurdere dette. Nårtid ville dette foregå, hvis?

5360446[/snapback]

før tg vertfall ^^

Antagelelig om ikke så veldig lenge tror jeg.

Kenneth har oppdatert posten min nå.

Lenke til kommentar
Hva hvis vi kobler 2 porter fra hver svitsj inn på fjorårets Gbit-svitsj(8-porter'n)?

Det må fungere.

5359971[/snapback]

Jeg aner ikke. Men isåfall fungerer jo 8porter'n som en backbone. Jeg tvil erpå at den switchen vil takle så mye trafikk/å styre de 2 andre switchene. Vi burde egentlig opprette et emne under nettverk, der vi spør om råd og tips for å drive dette. Jeg er sikker på at det er mange der som kan mer enn meg og deg ;)

5360032[/snapback]

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=485558&hl ;)

Slå gjerne liv i den igjen.

Lenke til kommentar
Når det gjelder tidspungt bør vi kunne finne ut en dag det passer for mange tenker jeg vi sier. :)

5360526[/snapback]

*vekke litt liv i tråden*

Er det noen fler som kunne tenke seg å bli med på å skyte litt eller?

skulle gjerne ha hatt litt oversikt over om det er mange som vill dette, eventuelt no ana? :)

Lenke til kommentar
Når det gjelder tidspungt bør vi kunne finne ut en dag det passer for mange tenker jeg vi sier. :)

5360526[/snapback]

skulle gjerne ha hatt litt oversikt over om det er mange som vill dette, eventuelt no ana? :)

5366210[/snapback]

Hm, nei. skyting går bra det :D

Men hvor mange 'trengs' det? Kanskje jeg kan hoste opp noen flere som vill(fra forumet)

Lenke til kommentar

5360526[/snapback]

5366210[/snapback]

Hm, nei. skyting går bra det :D

Men hvor mange 'trengs' det? Kanskje jeg kan hoste opp noen flere som vill(fra forumet)

5366246[/snapback]

Alle som vil får bli med :)

Hadde jo vert morro å fått med mange, så blir det nesten "onkelig" krig :D

Lenke til kommentar
Nee.. tror ikke vi skal ha så blodig allvår :p

Hovedsaklig kanskje for at vi kan bli litt skjent med hverandre, og ha det gøy :)

5366741[/snapback]

:(;)

Men er det mulighet for at en 'kamerat' blir med på gbit-nettverket?

Scotty

5367012[/snapback]

Det er mye mulig det.. Skal bare se hvordan lista til uleand etter hvert blir, så ser vi der om det er noen som har trekt seg :)

Høyest sansynnelig går det ja :)

-----------------------------------

Er de no fålk bare lurer på sånn "by teh way" er det bare å legge meg til på msn..

[email protected]

Ofte er det vertfall sånn med meg at jeg regner det jeg lurer på som "småtteri", og ikke gidder å spørre :)

Endret av danielsn
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...