siggen Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 I kveld oppstod det et lite problem. Jeg har i hjemmet følgende stasjoner: en linux basert filserver (red hat) en httpc (xp pro) to lapper (xp pro) og en maskin til egenlæring (for tiden FreeBSD snart OS10(?)) Både Linuxmaskinen og FreeBSDmaskinen kjører samba, men det er bare linuxmaskinen som blir brukt aktivt som fildeler, da denne har tilstrekkelig med harddiskplass. Maskinene er koblet sammen med en 3Com 11g trådløs ruter som igjen er koblet til en ZyXEL bredbåndsruter. Dette har virket helt flott. Inntil idag. Problem: Idag finner jeg en Samba server, som jeg ikke får tilgang til via windows. Jeg håper og tror at dette er et gjenferd og at forekomsten faktisk bare henger igjen. Vanligvis skal jeg ha 2 samba servere tilgjengelig. Jeg har etterhvert testet det som testet kan. Jeg har restartet samba, jeg har restartet hele fildelerene, restartet windows, sjekket konfigurasjonsfiler osv, osv. Det rare er at dette skjedde plutselig uten at hverken udertegnet, eller andre har vært inne på system og endret oppsett. Er det noen ildsjeler som har erfaringer å dele med en selværklert autodedakt som må krype til korset? Sig. Lenke til kommentar
net-rom Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 er ikke noe windows-brannmur som fucker det opp? sjekk innstillinger på det. evnt. om det er installert noe tredjeparts brannmur. Og hva skjer om du bare skriver:"\\IP_TIL_SAMBASERVER\" ? henger den? svarer den nei umiddelbart? passordboks? andre ting? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå