Gå til innhold

Pc til musikk redigering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hva du mener med musikkredigering, men om du tenker å kjøre Cubase e.l. bør du ha minst 1 gig etter mine erfaringers mening. Laptop-messig ville jeg heller ha kjørt Pentium M. Sålenge det er et bra lydkort (eksternt firewire-basert regner jeg med?) skulle laptop <> stasjonær være helt greit.

Lenke til kommentar

Prosessor: dette er en Intel Pentium 4 3.06 GHz. Disse kjører som kjent 533MHz buss. Må si meg enig med Praetorian, Pentium M hadde vært å foretrekke.

Ram: 512 MB kan gå an, men skal du ha det skikkelig, er det en stor fordel med 1 GB

Harddisk: 40 GB litt lite? Ellers ser jeg ikke mye om den, men regner med det er IDE/P-ATA 100/130 2,5" med 5200 RPM. Er vel standard for laptoper.

Skjermkort: Vel. Skjermkort har normalt ingenting å si når det kommer til musikkproduksjon, men det er her altså snakk om et integrert skjermkort som stjeler av ram'en, altså en delt ram/skjermkort minneløsning. Dette vil føre til at du kan komme til å ha (dersom skjermkortet er i full bruk) ned i 448 MB ram til dispensasjon, som om ikke 512 skulle være knapt nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...