kevlar89 Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Noen som vet om det går ann å drive musikk redigering på denne pcn http://www.tabone.com.mt/notebooks/sa40221.htm Lenke til kommentar
srbz Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Kommer ikke inn nå, virker som serveren ikke er oppe. Uaville jeg heller ha kjøpt en stasjonær til musikkredigering. Mulig en laptop kan funke, men akkurat nå kommer jeg altså ikke inn. Lenke til kommentar
kevlar89 Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Det var rart, men det er Intel Pentium 4 3,06Ghz 512mb ram 40gb innebygd skjærmkort 64mb Lenke til kommentar
Praetorian Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Vet ikke helt hva du mener med musikkredigering, men om du tenker å kjøre Cubase e.l. bør du ha minst 1 gig etter mine erfaringers mening. Laptop-messig ville jeg heller ha kjørt Pentium M. Sålenge det er et bra lydkort (eksternt firewire-basert regner jeg med?) skulle laptop <> stasjonær være helt greit. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Prosessor: dette er en Intel Pentium 4 3.06 GHz. Disse kjører som kjent 533MHz buss. Må si meg enig med Praetorian, Pentium M hadde vært å foretrekke. Ram: 512 MB kan gå an, men skal du ha det skikkelig, er det en stor fordel med 1 GB Harddisk: 40 GB litt lite? Ellers ser jeg ikke mye om den, men regner med det er IDE/P-ATA 100/130 2,5" med 5200 RPM. Er vel standard for laptoper. Skjermkort: Vel. Skjermkort har normalt ingenting å si når det kommer til musikkproduksjon, men det er her altså snakk om et integrert skjermkort som stjeler av ram'en, altså en delt ram/skjermkort minneløsning. Dette vil føre til at du kan komme til å ha (dersom skjermkortet er i full bruk) ned i 448 MB ram til dispensasjon, som om ikke 512 skulle være knapt nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå