Bruker-33331 Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Har nettop vært på ferie. Og pcen er ikke blitt brukt. Men hvis jeg opner Paint. Tar noen minutter før Start linja popper opp. paint kommer opp. Jeg trykker og øverste linja(med egenskaper osv) blir helt hvit. Dette gjelder alle programmer. I oppstart så slutter maskinen og reagere. Og ellers. Musa beveger seg fint men reagerer ikke. Henger seg opp. Og plutselig så har jeg avslutta firefox.. Maskinen er blitt scanna med adaware. AVG. Uten resultat.. Tar opp "egenskaper" på "Min maskin" Tar 3 minutter. Kan nevne at jeg formaterte maskinen for noen måneder siden. Tips til og få pcen raskere? Ikke kom med "hvordan få opp start linja fortere". kanskje stille på noen ting? Er 512mb ram 2.79 GHZ Før på maskinen hadde jeg gjort masse endringer osv. Nå er den nærmest på bestemor nivå.. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Den har symptomer til minneproblemer. Har du antivirus og brannmur(software)? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Den har symptomer til minneproblemer. Har du antivirus og brannmur(software)? Ja. AVG som er på alltid. Og NOD32 osv som jeg bare bruker og se etter virus en eller annen gang i måneden. Som jeg har gjort. Virker frisk men den gang ei.. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 ta en test hos PC Pitstop ( full test ) og da får du ser hva som er galt. http://www.pcpitstop.com/ lykke til Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 hadde samme problem jeg også her en morra, starta pc`en, alt funka fint, skanna maskina med Norton gikk fint, ingen virus. Etter det hang alt, Opera, My Computer og alt. Gikk ikke an å slå av maskina en gang. Så jeg slo den av med Power knappen. Slo den på igjen, Tok veldig lang tid før den kom inni Windows 2000 igjen. Alt hang når jeg kom inni Windows. Slo den av igjen, Gikk inni Bios. Selv det ble et prosjekt i seg selv. Da tenkte jeg, Hmmm, hva kan det være. Tok ut strømkablen til den ene av mine 2 disker som er kobla til og starta pc`en. Da funka alt som det skulle og alt gikk fort igjen, Ingen henging. Prøvde det en stund, så tenkte jeg, må prøve å koble til den andre harddisken allikevel. Så kobla jeg til den andre harddisken med en annen strømkabel i Strømforsyninga og satte Bios til Default Settings. Starta pc`en. Problemet mitt ble iallefall løst på den måten. Vet ikke om du har det samme problemet altså. Lykke til. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Bærbar.. Fikk kjørt UT2003 ganske greit før.. Men jeg har bare 1% og 0% på statbar i cpu.. Skal prøve den pcpitstop nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå