carl-kr. Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 ???? jeg har en smc trådløs router og et smc trådløst pci nettverkskort. når jeg går på "vis trådøse nettverk" står det: "windows kan ikke konfigurere trådløs tilkobling, hvis du har innstalert et annet programm for å administrere den trådløse tilkoblingen , bør du bruke programvaren for dette programmet." noen som vat hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Du må gå inn i programvaren som styrer klientkortet og velge at du vil bruke windows til å konfigurere. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Du må gå inn i programvaren som styrer klientkortet og velge at du vil bruke windows til å konfigurere. høh? er ikke så inne på akkurat dette... Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Jeg har det samme problemet. Det oppsto plutselig nå... Følger med på denne tråden Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Det finnes en service i windows kalt "wireless zero configuration" som kan benyttes til å administrere trådløse nettverk. Denne virker ikke alltid optimalt (det finnes mange tråder om det). Jeg vil heller anbefale dere å sette i CD'en som følger med WLAN kortet og benytte produsentens program for å koble til trådløse nettverk. Der er det som regel også en avkryssningsboks for om du vil benytte WZC eller ikke. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 du mener programmvaren til mitt smc trådløskort?? for det jeg gjør hver gang jeg restarter maskinen er at jeg trykker på "smc wireless card mananger" og på "apply" så er jeg online. jeg vil da ha det slik at jeg er online automatisk når jeg slår på maskinen.slik har jeg hadd det bestandig, intill jeg kjøpte nytt nettverkskort for en uke siden hvor finner jeg dette WZC greiene?? Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Start smc wlan manager, og velg at du vil la windows styre innstillingene. Restart og du ser en gul ballong ved systemtrayen. Klikk på den og du kommer inn i wireless zero configuration (wzc). Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) hvis du går på kontrollpanel/administrative verktøy/tjenester så står WZC på slutten av listen. der kan du aktivere den ved å trykke 'start' tjeneste. Den vil dog være stoppet neste gang du starter maskinen. du kan surre litt i registret for å få den på permanent. Uansett anbefaler jeg og å bruke produsenten sitt oppsett, da windows sitt har en tendens til å dette ut i tide og utide.. lite stabilt. ihvertfall her. edit: typos Endret 17. august 2005 av :chribruu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå