teigas123 Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Jeg bor på en plass der 3g i grunn ikke er utbygget. Da jeg bor høyt oppe , får jeg av og til 2 streker i 3g dekning. Det hender også at den ligger å søker etter 3g. Noe som er svært ireterende, for når den søker etter 3g dekning, kan ikke folk ringe meg. Da jeg mister all dekning. Mitt søskenbarn kjøpte seg lik tlf 6630 noen mnd før meg. Han har muligheten til å deaktivere 3g, mens når jeg går inn på samme sted som han har muligheten til dette, får jeg ikke opp dette som et alternativ. Han går inn på meny , verktøy , instillinger , nettverk. Her får jeg kun opp valg av operatør og celleinfo. Her får han opp et ekstra valg som heter valg av bånd eller noe. Her kan han velge enkeltbånd eller dobbeltbånd. Når han har på enkeltbånd, er 3g deaktivert. Noen som har en ide hvorfor jeg ikke kan gjøre dette? Ønsker svært gjerne å få skrudd av 3g. Har testet å gjennopprette fabrikk innstillinger, mobilen var før låst til telenor. Mobilen er nå låst opp og blir brukt i lag med et chess king abonomang. Var likt med begge sim kort. 3g fungerer utmerket på steder der 3g er utbygget, når 3g er aktivert får jeg heller ikke opp noen mulighet for å velge enkelt eller dobbeltbånd. Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Telefonen til søskenbarnet ditt har muligens nyere software/firmware. Du burde oppdatere firmwaren på den... Utenom det er det også et program du kan legge inn på mobilen din, husker ikke hva det het da. Lenke til kommentar
teigas123 Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Noen som har noen ide om hvor en kan få tak i nyere firmware? eller må en sende den inn? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Før måtte man jo på verksted, men siden du har USB-kabel så bør det la seg laste ned fra nett... Lenke til kommentar
teigas123 Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Jepp , ville jo tror det. Men hvor skal man starte å lete ;( Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Nokia har ikke støtte for selvoppdatering, men det finnes service firmware liggende ute på nettet (tror jeg). Det er en risiko å oppdatere med service firmware selv, derfor burde du sende den inn. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Problemet med dårlig 3G dekning skal være i orden om ikke så alt for lenge. Lenke til kommentar
boxer Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Jepp , ville jo tror det. Men hvor skal man starte å lete ;( http://forum.gsmhosting.com/vbb/forumdisplay.php?f=5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå