Gå til innhold

Blogg: Navnesurr (Multi)

Anbefalte innlegg

Hvorfor MÅ de ha "Tom Clancy's" foran navnet? Jeg er også irritert av alle de lange navnene, men skjønte ikke fra artikkelen hvorfor de ikke kan droppe bokforfatterens navn fra spilltittelen. Er det noe lisensgreier der?

P.S. Jeg spiller for det meste Doom, Half-Life, Far-Cry, Morrowind og Gothic... og når jeg spilte Splinter Cell, så spilte jeg Splinter Cell, ikke Tom Clancy's Splinter Cell /ett eller annet/

*Host* Tom Clancy lager historiene, derfor vil han ha sin del i navnet også *Host*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*Host* Tom Clancy lager historiene, derfor vil han ha sin del i navnet også *Host*

Det er nok bare et merkenavn, tviler på at Tom Clancy har vært med å skrive historien til den endeløse rekken av "Tom Clancy"-spill. Akkurat på samme måte som at "Tom Clancy"-bøkene ikke aller er skrevet av Tom Clancy.

Lenke til kommentar

Synes nesten denne artikkelen ble mer sutring enn en blogg (dog de kanskje går under hverandre?).

Uansett, Advanced Warfighter er da ikke så galt! Det finnes jo zillioner av titler som har like lange og enda lengre navn!

Uansett komemr jeg til å si Ghost Recon 3, da det heter Ghost Recon 3.

'AW' er bare suffikset.

Jeg ser ikke folk gå og klage over "The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay - Developer's cut", fordi de bare sier "(The) Chronicles of Riddick" eller 'Riddick'.

Jeg synes navnet var veldig klisjè-aktig, og veldig Hollywood, men det er på langt nær noe dårlig tittel. En grei tittel, ikke noe mer.

Men navnet passer nå. Jeg har sett en trailer til GR3 som nesten beviser i seg selv at UbiSoft (eller hvem det nå er) kommer til å ødelegge Ghost Recon for godt.

Makan til urealistisk Hollywood-styled effektkråke dette spillet komemr til å bli.

Ghost Recon var et kjempeflott spill, som var veldig likt Rainbow Six, men mye mer åpent. Ghost Recon 3 ser ut til å bli noe vissvass, egentlig, med masse tullball i HUD'et, masse blur og andre effekter som er kult første gang det vises, for så å egentlig bare bli teit.

BTW:

selv om jeg lurer på hvor mange faktiske Clancy-fans som finnes i dette landet

Med bøkene Rainbow Six, Bjørnen og Dragen, Overhengende Fare (eller hva den heter på norsk), Patriotenes Spill og Jakten på Rød Oktober lest, omtrent alle Clancy-filmene sett og Clancy-spillene spilt, vil jeg se på meg selv som en hardkokt Clancy-fan. :)

EDIT:

Ikke for å være pirkete, jeg liker Tom Clancy's bøker (Red Storm Rising :love: )

Ah, den får jeg om noen dager. Gleder meg til å få lest den. :yes:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

satt å prøvde å komme på andre lange kjipe titler, mene huska bare en som ligger helt i andre enden av skalaen...

XIII

det var vel kanskje en smule lettvindt igjen? hva skjer om det kommer en oppfølger? XIII - II? :p

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

når vi snakker om lange navn... Var vel ikke mange som klagde på navnet på sangen: "several species of small fury animals gathered in a

cave grooving with a pict" av Pink Floyd ( det er rekord i langt navn ass..!" )

14 ord det, eller komplette blir vel "Pink Floyd- several species of small fury animals gathered in a

cave grooving with a pict", det er 16 ord..!=P

Endret av HFL
Lenke til kommentar

Noe jeg har funnet ut er at Clancy liksom har blitt en slags "sjanger".

Når man kjøper et Clancy-spill, vet man liksom hva man har i vente.

Rainbow Six, Ghost Recon og SplinterCell er tre ganske forskjellige spill, men de er alle like på hver sin måte likevel. De ER Clancy.

Clancy skrev ikke SplinterCell boka før spillet kom. Han skrev faktisk ikke boka i det hele tatt!

Men likevel ER jo SplinterCell Clancy da, om dere skjønner hva jeg mener?

Uansett, hva jeg mener er at når man kjøper et spill merket "Tom Clancy's", så vet man egentlig hva man har i vente. Ikke bare når det gjelder historie og delvis måte å spille på, men også kvalitet.

Jeg kan i farten ikke komme på et eneste Clancy-spill som er dårligere enn "bra" (Rainbow Six, SplinterCell og Ghost Recon er ikke "bra", de er bedre).

Lenke til kommentar
[iC,27/08/2005 : 18:48] Jasså, så bøkene er dårlige. Jessjess. Hva leser du som er så mye bedre da? Harry Potter?

-Steven Erikson

-Eric Van Lustbader

-David Eddings

-Stephen R. Donaldson

-Dennis Lehane

-Umberto Eco

Veldig off-topic, men slå deg løs.

Uansett, Clancy skriver IKKE dårlige bøker. Det er bare å sjekke kritikken på de fleste bøkene hans. Selvfølgelig har han skrevet noen mindre gode bøker, men mange av dem er veldig gode (de aller fleste, faktisk).

Nesten alle forfattere har sine gode og dårlige "dager" uansett (bortsett fra de som er så perfeksjonister at de bruker mange tusen år på ei bok, for så å dø etter noen få bøker av alderdom).

Men uansett, det er ikke det vi diskuterer nå. Det er lange navn. :)

Lenke til kommentar

helt enig i at det er et sykt langt navn og at Tom Clancy logoen blir satt på litt for mye... for helt ærlig så er det jo bare det første rainbow six spillet og "the sum of all fears" spillet som egentlig er noe tom Clancy matreriale

Lenke til kommentar

Brudd på tre ords regelen for emnefelt....

Tre-ords-regelen

Tre-ords-regelen er en sperre på forumet som hindrer tråder å bli opprettet dersom emnefeltet inneholder mindre enn tre ord. Dette ble gjort fordi mengden dårlige emner som ble opprettet hver dag på forumet var enormt stor, og størsteparten av de var gjerne bare ett enkelt ord. Som du kanskje har skjønt av eksemplene ovenfor var dette noe vi ikke var særlig glad over. Vi kan nå heldigvis si at denne tre-ords-regelen har ført til et langt mer lesbart forum og en bedre opplevelse for alle brukerene. Kort sagt teller tre-ords-regelen opp antall mellomrom i emnet, og den er også derfor mulig å unngå ved å lage et emne som ser f. eks slik ut: "Hjelp ! !". Vi vil bare minne på at dette, samt alle andre forsøk på å omgå denne tre-ords-regelen er ikke tillatt og vil bli slått hardt ned på. Regelen finnes her av en grunn og emnet ditt er ikke beskrivende nok overfor innholdet hvis den kun inneholder ett skikkelig ord.

http://forum.gamer.no/index.php?act=boardrules#emne

:p

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...