Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du en mulighet å få koblet adapterene til et ocylloscop (stavefeil :hmm: ) og se eventuelle forskjell på rippelspenningene FredrikFredrik? Tror nemlig at det er slik mr Skrue sier, at adapteret oppfører seg som strømforskyningen. Men jeg tviler i stor grad på noen stor rippelspenning da slike adaptere som oftest er utstyrt med zenerdiode og kondensator for å stabilisere spenningen mest mulig (for de som ikke vet hva zenerdiode er, bruk google)

Lenke til kommentar

Ja, jeg kan vel ta de med på jobb for å sjekke, dersom nysjerrigheten blant dere er stor nok. Men jeg har jo gått bort fra tanken om å benytte den andre strømforsyneren for lenge siden, så egentlig er det ikke noe poeng i det for min del. Men for all del, nysjerrigheten må ofte tilfredstilles. Er det ikke slik vi lærer? :)

Lenke til kommentar

Må støtte skrue i hans betrakninger. Ofte er den spenningsforsyningne som følger med en ting innenfor produsentens krav og er det som må til for st ting skal virke bra. Jeg fikk tak i en gammel scanner for noen år siden og når jeg først prøvde den fant jeg bare fram en transformator som dekket strømbehovet etter merket på scanneren, men det ble skikkelig dårlig scanning. Han jeg fikk den av hadde tilfeldigvis flere av samme merke/modell så jeg fikk en til, men den var helt død. Når jeg tok transformatoren fra denne og bruke den på den første så ble det veldig mye bedre (dog; gammel scanner så den er treeeg).

Men det er jo bare å prøve og feile. Problemet jeg fikke med scanneren var fargeforfrenging og støy. Såvær obs.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg montert lyspæren og alt det andre for å se at det virker. Lyspæren er svært sterk. Det ser ut som om det er en liten sol i kjelleren når den er på. Det var en enkel jobb å koble sammen de ulike delene. Jeg har ombestemt meg med tanke på plassering av strømforsyningen, jeg vil ha den inne i prosjektorboksen likevel.

Jeg har nettopp strippet lcd-skjermen. Også dette var en lett affære. Ogsp skifte av FFC-kablene gikk som en lek (de flate hvite). På denne siden beskrives fremgangsmåten, selv om man egetlig klarer seg like godt uten. Skjermen fungerer fortsatt, og det var ganske artig å se det tynne panelet i aksjon.

Desverre begynnte det å lukte svidd av min gamle CRT-skjerm, så jeg får ikke lagt inn noen bilder. Men sjekk denne eller linken ovenfor for å se bilder av skjermen.

Vi fikk nettopp dreiebenk på jobben min, så jeg vurderer nå muligheten for å lage en fokuseringsløsning som benytter seg av gjenger. med dreiebenken kan jeg gjenge så stort at jeg kan plassere det forrerste objektivet i et rør med gjenger på utsiden. med gjenger i den forrerste veggen, kan jeg skru/justere røret og objektivet.

Mvh Fredrik.

Endret av FredrikFredrik
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har tydeligvis funnet meg en jobb som krever MYE overtid fra min side. Som tidligere nevnt har jeg kjøpt meg en bil fra 1962, som trenger en del arbeid. Og som om det ikke var nok, så skal også kjøkkenet fikses opp. Jeg blir derfor med tungt sinn nødt til å selge delene til prosjektoren, siden jeg ikke får tid til å bygge den. :(

Jeg har alle delene som trengs utenom et uv-filter og et par småting på rammen/kabinettet til prosjektoren. Delene er helt nye, de er kun pakket opp for å fotograferes.

Ta gjerne kontakt dersom du er interresert i å kjøpe delene. Selges kun samlet.

Prisen kan vi diskutere oss frem til. Selges selvsagt noe under ny pris. Med på kjøpet får du aluminiumsplatene som jeg hadde tenkt å bruke som kledning. Jeg har også en 20m vga-kabel jeg ikke får bruk for, som går billig sammen med resten av delene.

Send meg en mail: [email protected]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...