Gå til innhold

Ny AMD64-basert PC, fra komplett, ~8k

Anbefalte innlegg

Heisann. Har satt sammen noen deler til en ny PC til meg i en Komplett-handleliste, som jeg skal bruke daglig til diverese, inkludert litt gaming, i både Windows og Linux. Tok samtidig med en ny minnebrikke til den gamle og et WLAN-kort.

Valgte et SLI-hovedkort og ett skjermkort, med tanker om å kjøpe ett til om ikke så lenge. Så lurer jeg på hvor lenge skjermkortet vil produseres, om jeg ikke heller bør velge et annet, som sansyneligvis vil produseres lenger? Valgte en Samsung-harddisk, som jeg leste skulle være ganske stille, men lurer litt på levetiden, etter å ha lest tilbakemeldingene på Hardwares prisguide. Fikk også med meg at hoved- og grafikkkortet bråker en del, er det noe kjøling dere vil anbefale?

Er ganske fleksibel på det meste, men vil holde meg til S-939 AMD64 og nVidia-baserte skjermkort. Vil helst ikke gå så mye opp i pris, men tar gjerne imot tips for å få det ned. :) Fikk desverre ikke satt det i en av Hardwares prisguide-handlelister, da de ikke hadde alt jeg hadde funnet på komplett og jeg ikke orket å styre med å finne nye ting som var begge steder.

På forhånd; takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar hittil. Diskettstasjonen virker litt overflødig ja, nye hovedkort kan vel boote på CD-rom, USB-keys og slikt, om det skulle være nødvendig.

Noen som har noen formeninger om spørsmålene i første post? Angående skjermkort og SLI, Samsung-harddisker og kjøling? Eller burde jeg henvende meg i komponentenes egne forum her for sånt?

Edit@T2: Burde jeg kjøpe en 500W PSU fra et annet sted, mener du? Har leste noen steder at det er anbefalt 400-450 til det hovedkortet.

Endret av AfroDude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...