LaStrada Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Hei! Har en liten sak mellom meg og TNT her. Qouter meg selv fra et par innlegg i en annen post her: Må bare komme med min lille erfarng med TNT og apple...På torsdag, 11.08, fikk jeg en telefon av TNT hvor de sa jeg ville få pakken fra apple på kvelden eller på fredag, dette pga noe surr med flyet. Dette var jo bra, for om leveringstiden til apple stemte, altså 8-9 virkedager, var jo ikke dette før på mandag/tirsdag, noen dager senere (har ikke fått den enda nei, får den i "morgen"). Men, timene går, og ingen pakke fra TNT på torsdagen, greit nok. På fredagen får jeg en telefon fra TNT, og tror de ringer for å finne veien (noe alle firmaer, bortsett fra posten, gjør... *host* øde *host*), men neida... Da får jeg beskjed om at det ligger en pakke hos de som kan bli levert på mandag. Jeg sier at det passer, men spør også hvorfor jeg ikke får den på fredagen, som avtalt, men dama i andre enden sier bare "eeh..." og spør om andre ting, som feks om navnet mitt stemmer, noe jeg allerede hadde svart på. Jeg gjenntar spørsmålet mitt, og hun sier bare "Hade", og før jeg rekker å reagere er samtalen brutt.... Synes dette var ganske dårlig kundebehandlig Hadde de bare kunne svart på spørsmålet mitt, hadde jeg ikke vært sur i det hele tatt! Hadde de surra på lageret, greit nok, menneskelig å feile! Edit: Som andre sier her, har jeg aldri hatt problemer med DHL. Har personlig aldri mottatt noe fra TNT før, men dette ble den siste også, om jeg har noe valg... Linjegods, DHL og flere har jeg aldri hatt problemer med! Rakse leveringer og hyggelige folk Aaaargh!! Nå er jeg lei!! Har fått denne meldingen nå: 15 Aug 2005 12:00 Oslo Delivery Address Incorrect / Incomplete / Missing Hva f*en skal det bety? Alle andre firmaer ringer og spør etter veien, for ingen finner den ellers.. Så det er ingen unskyldning om de ikke fant fram.. Og "missing", de kan ikke bare miste pakka?!? Og "incomplete", hva er det som er det, den skjønte jeg ikke helt..? Og feil adresse? Adressen er riktig, så det kan de ikke klage på! Men først sier de at jeg får den på torsdag/fredag, så mandag, men så kommer den ikke på mandagen heller? Hva er dette for noe? Jeg ringte TNT nå, men kom bare til en skummel amrikansk dame jeg ikke skjønte så mye av! Men det kommer norske på jobb klokka 7 i morgen, og gjett om jeg skal ringe de da! Siste gang jeg bestiller noe fra apple om de fortsatt beholder TNT... Det var første del.. Her ser dere leveringsstatusen hos TNT (bare fra og med den kom til Oslo): 16 aug 2005 12:00 Oslo Not Home On Delivery Attempt To Residential Address 16 aug 2005 08:49 Oslo Out For Delivery 15 aug 2005 12:00 Oslo Delivery Address Incorrect / Incomplete / Missing 15 aug 2005 07:59 Oslo Out For Delivery 11 aug 2005 15:44 Oslo Customs Clearance In Progress 11 aug 2005 12:15 Oslo Out For Delivery 11 aug 2005 12:00 Oslo Routing Error 11 aug 2005 10:50 Oslo Import Received 11 aug 2005 10:09 Oslo Import Received 11 aug 2005 07:50 Oslo Potential Linehaul Delay Due To Technical Problems Kontordamen jeg snakket med før i dag, sa at med "Delivery Address Incorrect / Incomplete / Missing" mente de her at adressen var feil, men den stemte fordet.. Akkurat en time senere får jeg denne mailen som svar på en klage jeg sendte på fredagen: Hei, Det som står i systemet er at pakken din er forsøkt levert, men at adressen din er feil. Dette er nå rettet opp i og den vil bli levert i dag. Da var allerede håpet om å få pakken i dag over, noe som viste seg å stemme! (les under her) Som dere ser står det "Not Home On Delivery Attempt To Residential Address" i dag, 16.08. Men det er ikke sant! Jeg var hjemme i hele dag for å vente på denne macen... IGJEN! Er 3. dagen (4. om jeg tar med torsdagen) jeg holder meg hjemme for å vente. Ringte nå nettopp TNT og klaget om dette, igjen. Sa at dette var uakseptabelt, og han sa seg enig! Han sendte en klage internt der på sjåføren og systemet, og lovte at mobilnummeret mitt skulle bli med sjåføren i morra... Yeah right.. Ringte før i dag (sendte også en "generell" klagemail litt før), for å være eksakt 08:08 i dag tidlig. Fikk beskjed om at mobilnummeret mitt skulle bli overlevert til sjåføren, som allerede hadde kjørt ut med min pakke, slik at han kunne ringe meg. Men skjedde dette? NEI.. I telefonen nå sa jeg at det ikke var noen hjemme i tidsrommet 11 og 16, og fikk da beskjed om å henge en lapp på døra som ga de fullmakt til å legge den der, JA, bor øde Ligger den ikke der, blir pakka sendt tilbake (TNT sa seg enig i at jeg hadde rett til dette) til apple, siden jeg ikke kan resten av uka, og gidder heller ikke å ha noe med sånne useriøse firmaer. Snakka med apple også, og de kunne ikke nekte meg, men jeg skulle ringe tilbake i morgen om dette kom til å skje. Dette var da mine erfaringer.. Snakka med faren min, og han hadde også bare hatt trøbbel med TNT. Alt i fra forsinkelser til misting av pakker. Han hadde heller ikke noen gode erfaringer med DHL, men det var en del bedre. Selv har jeg bare hatt gode erfaringer med DHL. Linjegods har også klart å lever pakken min i tide, men det er ikke alltid de ringer og sier at de har en pakke til meg eller sender en sånn lapp i posten som sier at jeg må ringe de.. Men men, jeg får hvertfall pakken, og de juger ikke! Uannsett hva som skjer i morgen, så kommer jeg til å ringe Apple og si at om de ikke kommer med alternativ levering, så kommer jeg aldri til å handle mer derfra, ikke via firmaet i det hele tatt (hadde vel blitt noen bærbare og slikt om ikke så alt for lenge), så det er de selv som taper på dette. Så litt på hjemmesiden til TNT, og fant en side, "Vår forretningsidè, visjon og strategi". Et eksempel på et av punktene de ikke holder her er: Kunder Vi vil holde våre løfter overfor kundene når det gjelder leveranser, og vi vil tilpasse oss deres stadig endrende behov med vennlig og feilfri service. Et eksempel til: Medarbeidere Vi ansetter dyktige, entusiastiske og engasjerte mennesker som samarbeider om å gi den raskeste og mest pålitelige dør-til-dør ekspresstransporten. Så jeg får ta det med ro, og håpe på at pakken kommer i morgen! Kan imens lese litt på den siden, for det er som sagt mye som ikke stemmer Kommer tilbake her når jeg er hjemme igjen, og da kan jeg fortelle hvordan det går.. Edit: Skriveleif.. Og håper dette er på rett plass..? Hovedsakelig er det jo fra apple det ble sendt, men det er jo ikke de som er problemet. Endret 16. august 2005 av LaStrada Lenke til kommentar
sigen Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Dette så ikke bra ut i det hele tatt. Håper dette kun er et skrekkeksempel, og ikke noe som skjer ofte, men ut ifra at faren din har samme erfaringer, så virker det ikke sånn ut Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Skjønner det bare ikke... Er nå "uvenner" med flere butikker og levrandører... Eksempler her er jo TNT og netconnection.. Er det noe med meg eller? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 15 Aug 2005 12:00 Oslo Delivery Address Incorrect / Incomplete / Missing Hva f*en skal det bety? Alle andre firmaer ringer og spør etter veien, for ingen finner den ellers.. Så det er ingen unskyldning om de ikke fant fram.. Og "missing", de kan ikke bare miste pakka?!? Og "incomplete", hva er det som er det, den skjønte jeg ikke helt..? Og feil adresse? Adressen er riktig, så det kan de ikke klage på! Uten å ha andre detaljer enn det som er i denne tråden er vi som ønsker å kommentere på svært tynn is. Din reaksjon på ordet "missing" er langt ute på jordet. Det har selvsagt ikke noe med at de har "mistet pakken". Uttrykket "Delivery Address Incorrect / Incomplete / Missing" kan gå på manglende dårlig merking av pakken fra avsender side (evt dårlig adressert følgeseddel), men, det kan også gå på manglende merking av gate/vei evt. husnummer. Det er overraskende hvor mange gater/veier som mangler gate/veinavn. Og husnummer kan være skjult av busker eller totalt manglende. dette kan være årsaken ettersom "alle firmaer" bortsett fra posten må ringe og spørre om veien. Dette tyder på dårlig skilting (veivesenet?) eller manglende/lite synlig husnummer (huseiers ansvar). Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Uten å ha andre detaljer enn det som er i denne tråden er vi som ønsker å kommentere på svært tynn is. Din reaksjon på ordet "missing" er langt ute på jordet. Det har selvsagt ikke noe med at de har "mistet pakken". Uttrykket "Delivery Address Incorrect / Incomplete / Missing" kan gå på manglende dårlig merking av pakken fra avsender side (evt dårlig adressert følgeseddel), men, det kan også gå på manglende merking av gate/vei evt. husnummer. Det er overraskende hvor mange gater/veier som mangler gate/veinavn. Og husnummer kan være skjult av busker eller totalt manglende. dette kan være årsaken ettersom "alle firmaer" bortsett fra posten må ringe og spørre om veien. Dette tyder på dårlig skilting (veivesenet?) eller manglende/lite synlig husnummer (huseiers ansvar). Jeg hadde null peiling på hva dette betydde, heller ingen jeg snakka med! Så dette var "tolkninger", så ja, dette var nok på litt tynn is.. Jeg spurte som sagt hva TNT mente med dette (står i første post) og fikk svar på dette. Manglende merking av gate/vei evt. husnummer kunne det jo ha vært.. Men hvorfor kommer de da dagen etter og sier at de forsøkte å levere pakka? Bor i enden av en vei, så om det hadde kommet en bil hit, ville bikkja bjeffa som bare det, i tillegg til at moren min var ute i store deler av tidsrommet 10 - 16 i dag. I går satt jeg og venta, og har vindu mot veien her, så jeg ser med en gang om det kommer en bil hit, forsåvidt det samme i dag.. Så en TNT bil har i så fall ikke funnet veien en gang.. Kommer den som sagt ikke i morgen innen 16:00 blir den sendt tilbake til apple.. Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Jepps, da kom den til slutt Denne gangen ble jeg oppringt, så de må ha fått gjennom klagene mine Sjåføren fant også frem uten noe som helst problem. Men men, fikk den til slutt! Har aldri hatt en så digg laptop.. Trenger du laptop, kjøp iBook Men spør om de kan sende den med et annet firma kanskje.. Jeje, var vel verdt å vente! Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Vil bare hive meg på og si meg delvis enig i din kritikk av TNT. Til min adresse bruker TNT posten Norge (pakkene kommer til Kjeller eller noe sånt og blir så videresendt til meg med posten). Men det hender ofte at pakker er ødelagte eller sitter unødig lenge fast under tollbehandling. DHL leverer over natten fra Europa og fra Asia på 2-3 virkedager, så all honnør til DHL for rask levering (selv om de klusser til toll osv innimellom også). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå