lab161 Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Jeg har hatt problemer med bios til skjermkortet. problemet er at det gir et bliz-liknende lys med ujevne mellomrom. Elsa har gått konk og har stengt hjemmesiden, så jeg får ikke flashet bios på nytt. Jeg har formatert HD opp til flere ganger. dette har jo som alle skjønner ikke hjulpet. Men hva hvis jeg, neste gang jeg formaterer, tar ut batteriet i hovedkortet?!?! Sletter jeg da BIOS? Kan det løse mitt problem???? Lenke til kommentar
Cypres Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Du kan trygt ta ut batteriet...det som skjer er at du reseter Bios til fabrikk innstilling. Det kan løse problemet ditt uten at jeg skal love deg det! Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Du sletter BIOS-innstillingene, ikke selve BIOS. BIOS er lagret i en chip, kalt... ja, BIOS-chippen... :wink: Lenke til kommentar
Samot Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Batteriet på hovedkortet har overhodet ikke noe med bios på ditt skjermkort å gjøre. Er du sikker på at du har de siste driverne installert? Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Meneh.... Hvis det er BIOS på skjermkortet du har problemer med, så hjelper det kanskje ikke å resette BIOS på hovedkortet? Eller kanskje det var en skrivefeil eller jeg som misforsto. :razz: Lenke til kommentar
lab161 Skrevet 7. august 2002 Forfatter Del Skrevet 7. august 2002 OK, betyr det at det jeg selv har køddet til med å rote i BIOS på skjermkortet blir slettet. Jeg lastet ned og flashet bios med noe jeg fant på hjemmesiden til Elsa, det skulle jeg ikke ha gjort........ Lenke til kommentar
lab161 Skrevet 7. august 2002 Forfatter Del Skrevet 7. august 2002 Hvordan resetter jeg Bios? Tatt i betrakning at det ikke lenger finnes noe å laste ned fra internet? Lenke til kommentar
Samot Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Har du skjermbilde i det hele tatt er sannsynligvis biosen helt i orden. Hva slags kort har du? Har du forsøkt å flashe på nytt? Du finner forresten noen Elsa-bioser her: http://www.rafs.cz/vyhledavani.php?target=...inky&firma=ELSA Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Quote: Den 2002-08-07 12:46, lab161 skrev:OK, betyr det at det jeg selv har køddet til med å rote i BIOS på skjermkortet blir slettet. Jeg lastet ned og flashet bios med noe jeg fant på hjemmesiden til Elsa, det skulle jeg ikke ha gjort........ Nå skjønte jeg ikke hva du mente... Blander du sammen skjermkort-BIOS og hovedkort-BIOS nå? Det er to forskjellige ting! Quote: Den 2002-08-07 12:47, lab161 skrev:Hvordan resetter jeg Bios? Tatt i betrakning at det ikke lenger finnes noe å laste ned fra internet? Du resetter BIOS på hovedkortet enten ved å flytte en jumper (spesifisert hvor i manualen) i noen sekunder. ELLER ved å ta ut batteriet. [ Denne Melding var redigert av: lysbryter på 2002-08-07 13:07 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå