Mr.Garibaldi Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Hallo, Har tenkt å sette opp en linux eller bsd server for hovedsaklig mail, med litt cvs og ftp og www ved siden av, og lurer på hva dere synes om dette oppsettet. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Vil fungere fint det Høres bra ut... Lurte litt på om jeg skulle nøye meg med en Duron 1300 og "tilhørende" gammelt MSI kort (som jeg har liggende), men siden det var så billige å kjøpe en 64-bits sempron... Og ecc på minnet er jo også en praktisk ting å ha Endret 16. august 2005 av Mr.Garibaldi Lenke til kommentar
olear Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 En Duron vil fungere mer en bra nok. Har en P-III 500mhz som fungerer som web/mail/ftp/ssh/sql/jabber-server. Den maskinen fungerer perfekt. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 En Duron vil fungere mer en bra nok. Har en P-III 500mhz som fungerer som web/mail/ftp/ssh/sql/jabber-server. Den maskinen fungerer perfekt. Kjører du den med eller uten ecc minne? Har litt 'noia for at mailen skal bli korrumpert, da den vil ha mailen til moderns forlag, 5+ år av mine epost, mm. Så jeg tenkte å kjøre RAID 1 og ecc ram for å minimere muligheten for datatap på den måten, noe som uansett krever ett nytt hk... Lenke til kommentar
olear Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Den kjører SDRAM Har ikke så stor erfaring med ECC, men tror nok ikke det er nødvending (men man vet aldri ). RAID er viktig, du bør også bruke en form for backupløsning (tape eller hd). Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Oki. Ja, ECC er vel strengt tatt ikke nødvendig, men det gir meg litt ekstra trygghetsfølelse... Backupen blir litt vanskeligere siden jeg ikke vil ha fysisk tilgang til maskinen etter at jeg gir den fra meg. Men kan vel kanskje ordne noe via internett... Lenke til kommentar
olear Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Backupen blir litt vanskeligere siden jeg ikke vil ha fysisk tilgang til maskinen etter at jeg gir den fra meg. Men kan vel kanskje ordne noe via internett... Dette er ikke noe problem, sett opp en cronjob som overfører filer gjennom f.eks SSH. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 har en duron 1.0ghz med 640MB ram på som kjører webmail og IMAP/POP/SMTP for 100.000 mailer om dagen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Vilt med mailer du får/sender om dagen, da.. Neida. Mr. Garibaldi: Det vil funke fint, det oppsettet der. Backup løsning er viktig når du kjører ftp og webserver, gjør som olear sa, overfør via ssh. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 sett en cronjob som kjører et script som overfører data med ssh-agent eller scp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Ja, det er blitt sagt to ganger nå, hotstian. Han har sikkert skjønt det. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Ja, det er blitt sagt to ganger nå, hotstian. Han har sikkert skjønt det. hehe sorry Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 har en duron 1.0ghz med 640MB ram på som kjører webmail og IMAP/POP/SMTP for 100.000 mailer om dagen 100.000 mail pr.dag Enten er du spammer, eller så overdriver du kanskje litt Lenke til kommentar
genstian Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 har en duron 1.0ghz med 640MB ram på som kjører webmail og IMAP/POP/SMTP for 100.000 mailer om dagen 100.000 mail pr.dag Enten er du spammer, eller så overdriver du kanskje litt nei, det er mailene til 4-5.000 folk Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Ja, da har jeg forstått at jeg kan bruke en cronjob som overfører filene gjennom SSH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå