erikstein Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Jeg har tilgang på lovelig versjon av både win2k og winXP. Tenkte at jeg skulle bruke en ekstramaskin jeg har her som server/router. Til dette trenger jeg vel programvare...men hva? Har prøvd clarkconnect og det er helt genialt, men det er veldig "router"basert. Finnes det noe jeg kan bruke? Må kunne gjøre følgende: - Fungere som router (wlan/lan) - Som server - Til torrents - mp3 server Noen som vet om software som kan gjøre dette? Spesielt interessert i den delen som omhandler at den kan brukes som router/server Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Hadde det ikke vært bedre med Linux som serverOS? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Jo selvsagt..men jeg sliter litt med å få til bla bitorrent der...clarkconnect har ikke tilgang på dette i apt-get virker det som... Clarkconnect har alt utenom bitorrent delen Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 ville ikke hatt wlan på en server. Det er jo meninga at serveren skal være oppe 24/7. Jeg ville kjørt Windows 2000+Sp4 på den serveren jeg. Lenke til kommentar
sim Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 ville ikke hatt wlan på en server. Det er jo meninga at serveren skal være oppe 24/7. Jeg ville kjørt Windows 2000+Sp4 på den serveren jeg. Skaper det ustabilitet på serveren om den er koblet til et wlan-nett samtidig som et kabla nett ? - Torrent-greiene er sikkert ikke så vanskelig å få til i ClarkConnect. Du må sikker bare laste ned, og eventuelt kompilere, selv. Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 har vist seg flere ganger at Wlan er mere ustabilt enn kabel nett, sim. har selv hatt wlan i 2 år og det er til tider veldig ustabilt. Lenke til kommentar
sim Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 har vist seg flere ganger at Wlan er mere ustabilt enn kabel nett, sim. har selv hatt wlan i 2 år og det er til tider veldig ustabilt. Jeg lurer på om serverboksen blir mer ustabil når den har wlan koblet til i tillegg til vanlig kabla nettverk. Jeg er fullstendig klar over at signalstyrken ikke er like bra på trådløst som på vanlig kabla. Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 er ikke 100% sikker på om jeg skjønner deg nå sim. wlan er jo som du vet trådløst. Du kan jo seff dra en kabel fra serveren å sette nettverkskablen direkte i den trådløse routeren så klart. Dette går jo fint, så sånnsett blir nettet litt mer stabilt av den grunn. Lenke til kommentar
sim Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Ok. Beklager om jeg ikke har gjort meg forståelig nok. La meg stykke det opp. Serveren har to nettverkskort: 1 vanlig kabel-LAN-kort 1 WLAN-kort Serveren er koblet til internett med den vanlige TP-kabelen. Altså kabla forbindelse. Gjerne gjennom en svitsj/ruter/whatevah. Serveren har som du ser et WLAN-kort. Med dette kortet blir den som et trådløst aksesspunkt. Du kan på en måte se på serveren som en WLAN-ruter. Håper du skjønner hva jeg mener, slik at slipper å mate deg med teskje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå