Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med fildeling

Anbefalte innlegg

Jeg har omtrent det samme problemet som person i en annen tråd her. Forskjellen er at alle pcene i nettverket mitt har tilgang til hverandre, og alle katalogene på hver harddisk som er delt ut på min hovedpc kommer opp. De fleste katalogene er det også mulig å gå inn i, men med noen unntak. Med noen av katalogene skjer det ingenting når jeg prøver å klikke på de, og med andre kataloger kommer jeg inn, men da er de tomme (noe de ikke skal være).

Jeg har en Linksys router, to stasjonære pcer som er koblet til routeren med ledning, og en laptop som har trådløs tilgang. Problemet er å komme inn på katalogene på hovedpcen. Fra hovedpcen og til de andre pcene er det ikke noe trøbbel.

Det jeg har gjort nå er å dele ut harddiskene direkte, med alle kataloger. Da har problemene oppstått som beskrevet ovenfor. Jeg tok bare og eksperimenterte litt, og det viste seg at de katalogene som det var trøbbel med, fungerte fint hvis jeg lagde en egen share bare med den katalogen.

Er det noen som skjønner hva jeg har gjort feil, og vet hvordan jeg kan få ordnet på det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...