Vain Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hvis det ikke er kontakt mellom cpu og kjøler vil ikke varmen overføres til kjøleren og den blir dermed ikke varm.. Sier ikke at det må være et temperaturproblem, men det kan være det. Ja, det er riktig. Men du trenger ikke å bruke kjølepasta hvis ribbeflaten er ren og jevn og den ligger i lett press mot prosessor. Ordet kjølepasta er litt missvisende. Skulle vært "varmelederpasta" , da den ikke kjøler men sørger for at det er jevn kontakt mellom ribbe og prosessor så mest mulig av varmen blir overført til ribba.. Har kjørt en p4 3ghz prescott med orginal kjøler og uten kjølepasta. Det gikk helt fint. Men du kan ikke nekte for at det er best med kjølepasta.. Det funker uten, men det funker mye bedre med. Er snakk om temperaturforskjell på kanskje 10 grader Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 problemet her er uansett ikke pastaen.. Selv uten pasta og med ujevn kjøler så skal ikke cpu`en nå en slik temp i løpet av 2 sekunder at maskinen slår seg av. Men.. Jeg ville ha testet først med en annen PSU.., tatt ut alle komponenter utenom CPU.. for så å sjekke. Er det ikke liv da heller.. prøv ett annet hovedkort om mulig. Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Er dessverre ikke alle som funker uten kjølepasta. Er ikke samme temp på alle CPU'ene i utgangspunktet heller... Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Er dessverre ikke alle som funker uten kjølepasta. Er ikke samme temp på alle CPU'ene i utgangspunktet heller... Som sagt tidligere, pcen skjekker ikke om det er kjølepasta på. Og cpu kan ikke bli 90 grader på 2 sek. Jeg tror at det er hk eller psu. Du kan jo prøve cpuen hos kameraten din om den fungerer der, så vet du om det er den eller ikke. Om du har mulighet ville jeg testa en annen psu og. EDIT: Hva merke er det på psuen din og hvor stor er den? Endret 23. august 2005 av batti64 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Sett slikt flere ganger. Vanligste feil er defekt PSU eller hovedkort. Ta også ut alle PCI kort for å se om det har noen virkning, har opplevd denne feilen en gang med defekt PCI nettverkskort også. Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 problemet her er uansett ikke pastaen..Selv uten pasta og med ujevn kjøler så skal ikke cpu`en nå en slik temp i løpet av 2 sekunder at maskinen slår seg av. Men.. Jeg ville ha testet først med en annen PSU.., tatt ut alle komponenter utenom CPU.. for så å sjekke. Er det ikke liv da heller.. prøv ett annet hovedkort om mulig. ja, du har helt rett Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 (endret) Dette skjedde med meg i dag også. Funket fett i går kveld men etter omtrent 15sekunder med booting i dag tidlig slo den seg av og ble som beskrevet her. Bracket saken viser 4 røde lys men MSI er så smarte at de ikke tok seg bryet å skrive hva det betydde i manulen sin. Edit: Jeg har ikke neo 2 Endret 25. august 2005 av TrulZern Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Trulzern: joda det står det. 4 røde lys betyr følgende: System Power ON The D-Led will hang here if the prosessor is damaged or not installed properly. MSI K8N Neo 2 Platinum. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 (endret) Min PC fungerer nå. Jammen glad ikke noe var ødelagt Det fungerte etter at jeg fjernet det som satt i "JUSB" som er usb porter til front og bracketen bak. Prøv å fjern unødvendige kabler som sitter i hovedkortet og all PCI kort. Endret 25. august 2005 av TrulZern Lenke til kommentar
Ske1eton Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 :!: cpuen rekker ikke å bli varm så raskt at man ikke får boote... Tar bare sekunder det Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Da må du ha rar cpu :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå