Gå til innhold

Budsjett høyttaler til musikk og spill

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har planer om og kjøpe et steroannleg som skal brukes med PC'en. Har lest litt rundt og sett litt på NAD C320BEE forsterkeren på HiFi-klubben. Er dette en forsterker som er god til musikk og spill? Trenger også annbefaling på høyttaler, helst rundt 3000. Hører mye på metall og litt annet, Viktig med et godt lydbilde. Spiller FPS spill (CS, BF ol.)

Regner med og bruke ca 6-7000 totalt, men mindre er bedre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NAD C320BEE er en god forsterker det, men du kan sikkert gjøre noen røverkjøp med brukte forsterkere på eks www.qxl.no og www.finn.no

Disse høyttalerene er også gode Link

Har sendt en mail til en fyr angående kjøp av forsterker, hva er en passlig bruktpris for den nevnte forsterkeren? 1500 inklusivt frakt?

Lenke til kommentar
kommer litt ann på hvor gammel den er da!

Men skjekk rundt på (brukt)priser. de har kanskje noe på www.avtorget.no også.

NAD C320BEE koster kr 2 998,00 ny så hvis den til 1500,- ikke er så gammel så er ikke det en dårlig pris

Han skriver den var ny i 04. Så det er relativt nytt. Strøken skal den også være :)

Lenke til kommentar
halv pris er jo ok det da.

Tips til høyttalere Trykk her

Er ikke forsterkerne litt liten for de høytalerene?

120W @ 8ohms. Eller har jeg missforstått dette? (Da jeg er nybegynner på området)

BTW: Takker for svar :)

120 Watt er maks effektbelastning høyttalerene tåler. Du har missforstått hvis du tror du må ha en forsterker som leverer like stor effekt som høyttalerene tåler.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vet denne posten er gammel, men istedetfor og lage en ny poster jeg bare et innlegg her :)

Har pratet litt med folk og funnet ut at jeg kan få ganske mye rabatt på http://www.absolutehifi.no/ .Da jeg fremdeles er uerfaren på området lurer jeg på om noen kan anbefale et par høytalere fra denne siden som passer mitt bruk? (Se tidligere poster i denne tråden.) Og om det er en forsterker der som passer mine behov bedre en NAD C320 BEE'en kan dere gjerne si ifra om det også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...