Caliber Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Hei. Den største støykilden i kabinettet mitt nå er den overnevnte strømforskyningen. Vurderer derfor å bytte viftene i den, og samtidig koble de til en viftstyring. Bør dette by på noen problemer? Er det bare å koble av viftene og koble de nye til 3-pins-tilkoblinger inne i viftestyringen, eller må jeg begynne å stresse med å skjøte ledninger? Går det i såfall grei å gi viftene strøm fra en ekstern strømkilde i kabinettet utenfor strømforskyningen? Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Ingen som har noen formening om tingene jeg lurer på i posten over? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Har ikke gjort det på akkurat din psu, så det blir bare en formening. Hvis ingen her har prøvd på akkurat denne, ville jeg jo bare ha prøvd. Hvis psu ikke har en funksjon som gjør at den skrur seg av ved viftestans, er det etter mitt syn greiest og koble den til en ekstern viftestyring via sjøteledning til ekstern viftestyring. Og om du da henter strøm fra ekstern eller psu selv er valgfritt. Men hvis den har viftestyring allerede( som den vel har), og denne har alarm/skru av funksjon blir det jo værre, da er du avhengig av og benytte strømutaket som viften går på nå, og da vil den vel også forsøke og holde turtallet på samme sted, så eventuell støyreduksjon vil komme av bedre utforming av viften, snarere enn lavere turtall. Dette siste er jeg litt usikker på, det kommer jo da an på hvor mange pulser pr omdreining ny og gammel vifte gir. Tror jeg aller først ville prøvd og koble av viften, og sett om psu fortsatt starter jeg. Husk at garanti, innboforsikring (ved brann) og alt annet strengt tatt ikke lenger gjelder ved slike inngrep da Og psu yter dårligere jo varmere den blir. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Takk. Jeg får undersøke litt, så kommer jeg sannsynligvis tilbake til deg men flere spørsmål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå