StianJL Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Heisann. Jeg har en Fujitsu Siemens PRIMERGY TX150 server som kjører Windows 2003 Server. Jeg lurer på om det er mulig å kjøre RAID 1 Mirroring fra en IDE Disk til en SCSI disk. Er dette mulig? Jeg får samtidig opp en feilmelding i Event Viewer der det står: Type: Error - Source: Atapi - EventID: 5 An parity error was detected on \Device\Ide\IdePort0 og Type: Error - Source: Disk - EventID: 11 The driver detected a controller error on \Device\Harddisk0 Disse to feilmeldingene bekymrer meg stort og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å forhindre dem. Noen som kan gi meg noen tips? =) Takk på forhånd. Lenke til kommentar
roac Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Jeg har en Fujitsu Siemens PRIMERGY TX150 server som kjørerWindows 2003 Server. Jeg lurer på om det er mulig å kjøre RAID 1 Mirroring fra en IDE Disk til en SCSI disk. Er dette mulig? Dette er sannsynligvis mulig å gjøre på to måter: 1. Software RAID. (Du kommer neppe til å se meg anbefale det noen gang) 2. Converter mellom IDE og SCSI, som gjør at du kan bruke en IDE-disk på en SCSI-kontroller, og så kjøre Hardware RAID. (Heller ingen fullgod løsning da du har en enhet til som kan feile). Skal du først kjøre speil så er min anbefaling to tilsvarende disker og en kontroller som kan ta seg av RAID-setttet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå