Gå til innhold

Nytt X800XL, men ikke no bedre ytelse!


Luc1fer-

Anbefalte innlegg

Jeg var så heldig å skaffe penger til et skjermkort som virkelig skulle gi meg den spillopplevelsen jeg ville og da falt jeg for et Sapphire Radeon x800XL kort som visstnok skulle være godt nok til å kjøre alle de nyeste spillene på høy grafikk.

 

Jeg puttet kortet inn i maskinen og kjørte 3dmark05, fikk 5000marks, mot 1800 med det gamle skjermkortet, og jeg var storfornøyd.

 

Når jeg startet CS: Source klarte jeg stress-testen med det forrige skjermkortet på 93 fps, men til min overraskelse så klarte jeg bare 88 fps med det nye. dette likte jeg dårlig..

 

Noen som har noen forlslag om hva dette kan være, og hva jeg kan gjøre for å fikse det?

 

Hardware specs: Amd Athlon XP 3200+, 1gb ddr3200 ram, 2*160 gb wd harddisk, Qtec 350w psu og Radeon x800XL.

 

Mine mistanker er at det er PSU'n som er for liten.. Takker for alle hjelp

 

Mvh. Anders Salbu

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med det er ved samme oppløsning.

 

FX-serien kjører vel med DirectX 8.1, mens X800XL bruker 9.0c ?

Dermed får FX5700-kortet en mye "lettere" jobb.

 

Men nå har du fått mye mer "eye-candy" som noen her sier.

Bare se forskjellen på vannet, f.eks.

 

Jeg får 98 fps ved 1280x1024 4xaa8xaf på mitt x800pro@540/1040

Du bør vel få sånn ca det samme.

 

3dmark05 scoren din er ok.

Lenke til kommentar

det er med akkurat samme instillinger og aa/af som med det gamle kortet, men det er mulig grafikken er blitt mye bedre.. Det jeg synes er rart er at de testsystemene på HW.no testene som gir ca 5000 3dmarks, gir f.eks 50 fps mer enn meg i Source, med samme instillinger.. Det skjønner jeg ikke!!

 

Virker faktisk som det er en eller annen sperre.. Satte på høyeste oppløsning 1280x1024(LCD) med 4xAA/8xAF og fikk 93fps... Så det virker som om det er en eller annen sperre.. Kjører for øvrig windows media center edition, kan det ha noe å si??

Endret av LuciferNykirke
Lenke til kommentar

Det at du nå kjører DX9c har nok en del å si. Er en eller annen lur måte å tvinge spillet til å kjøre i DX8 modus. Så kanskje du merker forskjellen? (noe som vet hvordan dette gjøres?)

 

Har du sett på instillingene i Catalyst Control Center? Er mulig at driverene tvinger spillet til å kjøre AA/AF eller lignende, men dette skulle nok påvirket 3dMark også. Er også en mulighet at det nye kortet yter bedre, bare at det ikke vises på en slik snitt måling.

Lenke til kommentar

Det er da slettes ikke noe hokkus pokkus at kortet ikke yter noe bedre i CS source enn FX5700U.

 

For det første er du cpu/minne begrenset i HL2/CSs

For det andre kjører FX5700U i DX8.1 modus mot X800XLs DX9.

 

Fyr opp oppløsning/AA/AF, andre krevende spill og benchmarks så ser du forskjell..

Lenke til kommentar

Ja, har testet ut en del nå, og må si meg ganske fornøyd.. Men det jeg ikke liker er at systemer som gir like mange 3dmarks som meg, gir opptil 50fps bedre i spill, sånn som source og andre ting.. Det skjønner jeg ikke... Noen tips?

 

Ps: kjører Windows Xp Media Center hvis det kan ha noe å si?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...