Togo Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Tja Stratovarius - Stratosphere Candleamss - Into the unfathomed tower Iron Maiden - The Duellists I. Albenz - Asturias Judas Priest - Ram it down Patrick Rondat - Rape of the Earth og alt annet av prog metal. Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 muse - hysteria har veldig fet solo Lenke til kommentar
pogcj Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 My gode musikk her!Men jeg foretrekker mer rock og litt mindre metal...Men ellers veldig bra musikk in her!Noe mer forslag? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Ozzy Osbourne - 'Mr. Crowley' har ekstremt mange kongeriff. Thin Lizzy - 'The Boys are Back in Town' versriffet er stilig. Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) pink floyd - comfortably numb jimi hendrix - all along the watchtower radiohead - paranoid android the beatles/george harrison - while my guitar gently weeps Endret 18. august 2005 av Sondre^^ Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) The Beatles (George Harrison) - While My Guitar Gently WeepsJimi Hendrix - All Along The Watchtower Meget god solo. Andre bra: Led Zeppelin - Stairway to Heaven Eric Clapton/Duane Allmann - Layla Deep Purple - Highway Star RATM - Bulls on Parade Riff som fenger: Led Zeppelin - Kashmir (det nest mest kjente riffet, vel?, etter smoke on the water....) Led Zeppelin - Dazed And Confused Led Zeppelin - The Ocean Pantera - Mouth for War Black Sabbath - War Pigs (den nedgangen er tøff) Endret 18. august 2005 av HenHau Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Testament har veldig mange feeeete riff! Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Lost Horizon - The Kingdom Of My Will har de deiligste riffene jeg vet om Lenke til kommentar
Togo Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Ojojoj, nå kom jeg på en sikkelig bra en her: Impaled Nazarene - Via Dolorosa Ohohohoh! Enda en: Rainbow - A light in the Black Endret 20. august 2005 av HeavenHell Lenke til kommentar
andesam Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Rage against the machine har veldig mange fete riff. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Det ultimate riffet: Led Zeppelin - Rock and Roll Lenke til kommentar
Kim1337 Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Skal du høre riff så laster du ned masse av Black Label Society åsså stemmer du gitaren din Cb åsså er det bare å shredde i vei !!! Hell YEAH ! Lenke til kommentar
pogcj Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Takk for så deilige låter!Må ha mer! Lenke til kommentar
GaboonViper Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 (endret) Er det noen som har forslag til gode gitar riff eller solo?Blir litt snart lei av å høre samme sang hver dag 4679862[/snapback] Er du interessert i gitarsoloer, må Joe Satriani nevnes. Han er den mest talentfulle gitaristen jeg kjenner til, og han lærte blant annet Kirk hammet (for de som ikke vet, så er Kirk solo gitaristen i Metallica) å spille gitar, og Joe har bare så mange fantastiske sanger. Jeg nevner et fåtall av mine favoritt-sanger. "Allways with me, allways with you" "surfing with the alien" "Midnight" (en sang som er veldig imponerende sånn teknisk sett. Slik tapping er vanskelig for å si det milt ) "Speed of light" Mange andre sanger å velge mellom, men mine favoritter er de sangene som han ikke synger på, litt fordi at han ikke har en særlig god sangstemme. Endret 31. desember 2005 av GaboonViper Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Riff: Black Sabbath - Iron Man Deep Purple - Any Fule Kno That (andreplass) Deep Purple - Smoke on the Water (seff) Deep Purple - Ted The Mecanic Dire Straits - Money for Nothing Gary Moore - Devil In her Heart Gary Moore - Thunder Rising (Vers) Gary Moore - Wild Frontier Metallica - Master of Puppets Led Zeppelin - Bring it on Home (vers) Led Zeppelin - Whole Lotta Love Rainbow - Kill The King Rainbow - Long Live Rock 'n' Roll Rainbow - Man on the Silver Mountain Rainbow - Power Red Hot Chili Peppers - This Velvet Glove The Clash - Brand New Cadillac The Clash - Complete Control Thin Lizzy - Boys are Back in Town (Versriffet. Killer!) Thin Lizzy - Don't Believe A Word Thin Lizzy - Emerald (Overgangen) Thin Lizzy - Suicide (Intro/vers) Thin Lizzy - The Rocker (vinner!) Thin Lizzy - Cold Sweat Solo: Deep Purple - Smoke on The Water Deep Purple - Soldier of Fortune Deep Purple - When a Blind Man Cries Dire Straits - Brothers in Arms Dire Straits - Sultans Of Swing Dire Straits - What It Is Gary Moore - Out in The Fields Gary Moore - Over The Hills And Far Away Gary Moore - Parisienne Walkways Gary Moore - Picture of The Moon Gary Moore - Still Got The Blues Gary Moore - The Loner Led Zeppelin - Heartbreaker Led Zeppelin - Stairway to Heaven Rainbow - Catch The Rainbow Rainbow - Gates of Babylon Rainbow - Since You Been Gone Skid Row - Youth Gone Wild The Clash - Brand New Caddilac Thin Lizzy - Cowboy Song Thin Lizzy - Dancing in The Moonlight Thin Lizzy - Still In Love With You Thin Lizzy - Whisky in The Jar Kan da noen flere, men nå tok jeg bare fra Winamp Playlista mi. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Hvorfor er det ingen som har nevnt Dream Theater eller Rage Against the Machine? - Dream Theater - Metropolis Part 1 (Innholder den feiteste bass-soloen som er laget - ca. 5:30min ut i sangen) - Fatal Tragedy - The Glass Prison - The Test that Stumped Them all Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 (endret) Jeg anbefaler et av mine favorittband, Farmer Boys. De LEVER på fete riff. Redigert: OBS, musikk når du åpner siden. Endret 31. desember 2005 av Vandalen Lenke til kommentar
bror_bror Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 (...) Riff: Led Zeppelin - Bring it on Home (vers) Led Zeppelin - Whole Lotta Love (...) 5362567[/snapback] Hvordan kunne jeg glemme Bring It On Home er nydelig, men WLL er det ultimate riff Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Er det noen som har forslag til gode gitar riff eller solo?Blir litt snart lei av å høre samme sang hver dag 4679862[/snapback] Er du interessert i gitarsoloer, må Joe Satriani nevnes. Han er den mest talentfulle gitaristen jeg kjenner til, og han lærte blant annet Kirk hammet (for de som ikke vet, så er Kirk solo gitaristen i Metallica) å spille gitar, og Joe har bare så mange fantastiske sanger. Jeg nevner et fåtall av mine favoritt-sanger. "Allways with me, allways with you" "surfing with the alien" "Midnight" (en sang som er veldig imponerende sånn teknisk sett. Slik tapping er vanskelig for å si det milt ) "Speed of light" Mange andre sanger å velge mellom, men mine favoritter er de sangene som han ikke synger på, litt fordi at han ikke har en særlig god sangstemme. 5362232[/snapback] Satriani var også læremesteren til Steve Vai, som må sies å ha forbigått sin læremester når det gjelder teknikk. Dessuten synger vel ikke Joe noe særlig? Han har vel vokalist til slikt? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Joe Satriani er i hvert fall ingen SUPER vokalist... Endret 18. januar 2006 av HalTan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå