Gå til innhold

ASUS eller HP? bærbar..

JoaJoa

Anbefalte innlegg

Trenger en BILLIG bærbar pc til studentbruk. Skal gå BI, så jeg trenger noe å skrive oppgaver, ta notater osv med.

Den må være billig, og ha brukbar batterikapasitet, smat trådløst nettverk en fordel, når det er det i bygningen.

Noe å si på denne? :

Hos deal.no?

til 6190...

på forhånd takk :)

Endret av JoaJoa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Valget har nå endret seg og står nå imellom en ASUS pc og en HP pc.

HP ze2216ea

og

ASUS

Skal bruke den i hovedsak til skole. Men det vil jo sikkert komme litt spill også.

Det ser ut til at Hp'en har et bedre grafikk kort, stemmer dette, utgjør det mye?

Jeg er helt grønn når det gjelder bærbare pc'er, og håper noen kan ta seg tid til å anbefale en av disse..

Fordel for ASUS'en:

Webcamera, kjekt å ha

litt mindre og lettere, ser også bedre ut

Intel prosessor, bruker mindre strøm?

4 usb porter, kjekt å ha

1 x IEEE 1394 (FireWire), det tror jeg ikke HP pc'en har, ser det står i beskrivelsen til mpx, men hos HP.no så står pc'en oppført uten firewire

Fordel for HP'en:

fratrekk for 2x256mb ram, hadde vært bedre med en 512 brikke som på Asus'en

Skjermkortet:ATI RADEON XPRESS 200M IGP grafikk med 128 MB delt skjermminne, høres bedre enn ASUS sitt

bedre batterikapasitet? 6 cellers.

Sound Blaster Pro, lydkort? bedre enn asus'en sitt "standard"?

TV-utgang, kjekt å ha..

Noe å si på dette, hva bør jeg vektlegge? noe feil, rett?

Som sagt, jeg har lite peiling på bærbare pc'er

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
1 x IEEE 1394 (FireWire), det tror jeg ikke HP pc'en har, ser det står i beskrivelsen til mpx, men hos HP.no så står pc'en oppført uten firewire

Har ikke de detaljerte specsene her, men kan sjekke dem for deg i morgen om du vil. Ser at MPX reklamerer for HP SupportPack - Utvidet serviceavtale 3 år på stedet - NextBusinessDay for den ze-modellen også. Det vil jeg faktisk kalle brudd på markedsføringsloven, siden HP SupportPack ikke har på-stedet-service for Pavilion og Presario. Det blir heller aldri lovet noe sånt fra HP på de modellene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...