miXer Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Hei Har leita BIOS'en min rundt for å finne en funksjon for å slå av dette med at den teller RAM'en i oppstart av maskin. Hver gang jeg skrur av pc og den skal på igjen, må jeg trykke på ESC for ikke å se på tellinga av RAM'en. Noen som har noe forslag til hvordan jeg kan få deaktivert dette? Takk for all hjelp Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Si litt om hva slags bios du har og hva slags hovedkort du har. Litt lettere å hjelpe da Lenke til kommentar
miXer Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 hehe.. seff.. HK: Asus A7N8X-E Deluxe Award BIOS Type: Phoenix-Award BIOS v6.00PG Award BIOS Message: Asus A7N8X-E Deluxe ACPI BIOS Rev 1011 håper det var til hjelp!! Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Si litt om hva slags bios du har og hva slags hovedkort du har. Litt lettere å hjelpe da det er låv å bruke litt "brain" i dette tilfelle. slike ting står i profilen... Endret 16. august 2005 av vegis Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 det er låv å bruke litt "brain" i dette tilfelle. slike ting står i profilen... Hjelperne her på forumet skal jo ikke behøve å lete fram relevant informasjon, heller Lenke til kommentar
miXer Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 heihei.. ikke no krangling np :!: noen som har et svar? er litt lei kan man si, det har vært slik som dette i ca halvt år Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 I BIOS gjør du det her: Advanced Bios Features -> Quick Power On self Test -> Eneable Lenke til kommentar
miXer Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 I BIOS gjør du det her:Advanced Bios Features -> Quick Power On self Test -> Eneable Takk skal du ha. Før tellte den opptil 5-6 ganger, nå teller den bare en gang og går videre av seg selv. Men jeg tenkte på om det gikk ann å få det til ikke å telle i det hele tatt? Men takk for hjelpen, nå slipper jeg å trykke ESC for å starte PC!!! Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Hm, hos meg teller den ikke RAMen i det hele tatt når jeg gjør som jeg forklarte.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Hm, hos meg teller den ikke RAMen i det hele tatt når jeg gjør som jeg forklarte.. Quick boot enablet ? Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Hm, hos meg teller den ikke RAMen i det hele tatt når jeg gjør som jeg forklarte.. Quick boot enablet ? Ja... Eller har jeg driti meg ut og sagt feil her nå? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Quick boot enablet ? Fant ingen funksjon som het det. Det eneste under Advanced BIOS Features som har tilknytting til telling av ram under oppstart er Quick Power On Self Test. hmmm Lenke til kommentar
miXer Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Ingen som vet hvordan man slår av telling av ram helt? Eller om det ikke går ann.? Hadde vært kjekt å ikke hatt det hver gang under oppstart, men en gang er mye bedre 5-8 ganger!!!!!!!! Lenke til kommentar
Cougst Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 funksjonen heter Quick Power On Self Test Trur ikke det går an å skru av at den teller rammen helt? men ka farsken... den ene gangen går den teller går jo fort unna. hvis jeg ikke husker feil så skippes den testen også hvis du trykker escape når den teller.... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 funksjonen heter Quick Power On Self Test QPOST - Så «POST screen» i oppstarten, er altså det samme som Power On Self Test? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå