faaeri Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Hvordan skaper man blest om et nytt produkt for entusiaster? Hvordan får man store mengder fotointeresserte personer til å gå i flere uker og ikke tenke på annet enn hva som snart kommer på markedet, uten at det koster produsenten ett øre? Les mer Lenke til kommentar
Roncon Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Fin artikkel, det er vel ikke tvil om at dette er beviste handlinger. Morsom er det da, man ønsker jo å vite hva som skjer. Men flotte bilder tar man ikke mens man sitter å surfrer på nettet etter siste nyhet. Ett annet moment som fasinerer meg er hvordan produsentene sørger for å ikke lage det ”perfekte” kamera. Litt henger sikkert sammen med pris, men jeg er overbevist om at dette er en bevist strategi for ikke å lage kannibalisme innenfor egen produktrange. De ønsker at vi allerede skal hige etter neste utgave før den økonomiske smerten etter forrige investering har lagt seg. Dette er vel det som holder liv i produsentene (og forumsider) verden over. Ellers syns jeg vi har vært flinke på akams forumside, én tråd om 5D og ikke et kløyva ord om den nye 24-105 f/4 L IS. Ikke verst det. Endret 16. august 2005 av Roncon Lenke til kommentar
znapper Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Nå er jo ryktene om 24-105 f/4 L IS bare et par dager gamle da, men jeg går ut i fra at det vil bli diskutert her også, mulig objektiv forumet ikke er like aktivt som dpreviews Canon lens forum også Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 (endret) Ett annet moment som fasinerer meg er hvordan produsentene sørger for å ikke lage det ”perfekte” kamera. Litt henger sikkert sammen med pris, men jeg er overbevist om at dette er en bevist strategi for ikke å lage kannibalisme innenfor egen produktrange.De ønsker at vi allerede skal hige etter neste utgave før den økonomiske smerten etter forrige investering har lagt seg. Dette er vel det som holder liv i produsentene (og forumsider) verden over. Det skal jeg si meg veldig enig i. Det er svært mange lavteknologiske produkter som følger dette. Alt fra vaffeljern, ovner, elektriske tannbørster, vanlige tannbørster, shampoer, ferdigblandede melblandinger, barberhøvler osv. Alle disse lanseres med brask og bram som "nye" produkter, med nye flotte moteord, ("ultrafleksibel sikkerhetstannbørste med den patenterte Z-bøyen på skaftet" :!: ) Disse "nye" produktene lanseres gjerne med ny innpakning eller design samt med nytt navn. Innerst inne er mye av det akkurat det samme gamle produktet. Folk kaster sine gamle tannbørster og Mach3-høvler i fleng for å kjøpe den nye røde Mach3-høvelen Jeg synes det er en bekymringsverdig miljøtankegang, og totalt unødvendig bruk og kast-kultur. Dermed også feil/skjev bruk av verdens begrensede ressurser. PS. Jeg har forresten kontakter som har vært med på slike tilsynelatende utilsiktede lekkasjer for å skape rykter om ulanserte produkter. (dog i en helt annen bransje) Dette var en viktig og fullt tilsiktet del av lanseringsstrategien. Så at dette skjer er jeg ikke et øyeblikk i tvil om. Endret 19. august 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg